Zemlja u kojoj ništa ne funkcioniše: Isključili im struju zbog neispravnih brojila

0
1278

Nema tačnog podatka koliko je domaćinstava na teritoriji Niša bez struje, ali se Udruženju potrošača sve češće za pomoć obraćaju građani koji tvrde da su ih radnici distribucije isključili sa sistema jer su navodno imali neispravna brojila. Iz Udruženja optužuju distribuciju da svoju zakonsku obavezu – zamenu brojila, prebacuju na teret građana.
U Udruženju potrošača u Nišu stalno je velika gužva.

Screenshot_8-750x430„Ima mnogo više ojađenih građana po ovom pitanju, ali ne mogu svi da stanu ovde“, kaže Radule Todorović iz Udruženja potrošača.

Pitanje je – struja. Oni koji su ovde nisu neplatiše, ali neki bez struje žive već godinu ili dve. Slučajevi se razlikuju, kod mnogih je priča da su zbog varničenja ili kvara distribuciji prijavili da brojilo nije u redu.

„Problem je bila plomba razblombirana. A ko je to odradio to ja stvarno ne znam… To njihovi radnici. Jedni dođu razblomriraju…“, priča Petkana Vasić iz sela Lalinac.

Tako je brojilo odneto, a od radnika distribucije dobili su vizit kartu – gde i koje novo brojilo da kupe, plus oprema i različita uverenja, rešenja i dokumenta.

„Sve je plaćeno, kupljeno gde su rekli, šta su tražili. Šta treba da se kupi, sve je kupljeno“, naglašava Anče Milosavljević.

Na to su potrošili oko 80.000 dinara. Dobili su, još početkom godine, Rešenje o odobrenju za priključenje, ali još ne i struju, već im je rečeno da za dug bivšeg vlasnika od 70. 000 dinara sada moraju da plate 330.000.

I dalje bez struje, na plus 30 lože šporet jer je to jedini način da skuvaju ručak, ugreju vodu za kupanje ili operu veš.

Da Vas podsetimo:  Čađavi Titov ponos sada turistička atrakcija

Sa istom pričom, za godinu dana, više od 500 ljudi došlo je u Udruženje, gde objašnjavaju da se po Zakonu o metrologiji baždarenje brojila radi na 12 godina. Ako nije, proglašava se neispravnim i menja – sve o trošku EPS-a.

„Oni to nisu uradili i to rešavaju na ovaj način. Navodno nađu neku oštećenu plombu, proglase da se radi o krađi…“, objašnjava postupak Jovan Jovanović iz Udruženja potrošača Forum.

Da nisu krali ne mogu da dokažu. Zakone su, mnogi od njih koji su dugo bez struje i sami dobro proučili.

Među njima je i stomatolog Ivan Perleš iz Niša.

„Tako je, ali sam bio prinuđen da u međuvremenu vanredno završim i Pravni i proučim zakone“, kaže Perleš i dodaje da zakon, na žalost“, nije definisao njihov slučaj.

Tako obilaze kancelarije u Distribuciji, različitim inspekcijama, pišu predsedniku, premijeru – i dalje bez odgovora. Da je procedura da se odgovor dobije složena, uverili smo se i sami.

Direktor niške Distribucije Predrag Simić u telefonskom razgovoru objasnio nam je da ovo više nije jedno preduzeće, već složeniji sistem u kome oni rade, odnosno, brojila uklanjaju po nlogu EPS snabdevaja. Oni imaju svog rukovodioca koji danas nije u Nišu.

Tako ne znamo koliko je tačno potrošača ostalo bez brojila i optuženo za nelegalnu potrošnju. Prema podacima Udruženja, stotine porodica mesecima se snalazi bez struje koju i dalje plaćaju.

„Vi znate da se ne može živeti tako. Pa smo nekome na teretu, prijateljima… Ali to nije život“, kaže Radule Teodorović.

www.infozurnal.net

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime