Život bez stresa zagarantovan uz ovih 11 saveta

0
911

24370-devojka-580x326Stres je nešto sa čime se svi u jednom periodu života susretnemo… Neki više puta od drugih, u zavisnosti od varijacije različitih faktora. Ako se ostavi bez nekog “tretmana”, stres često može da se razvije u veliki niz izazova unutar tela, uključujući i celokupni osećaj “pregorevanja”.

Srećom po nas, stresom se može upravljati, ali se može i eliminisati ako se izborite sa njim kako treba. Pogledajte našu listu efektivnih načina kako da smanjite ili u potpunosti eliminišete stres iz vašeg života.

1. Meditacija
Ovo je očigledno, ali su prednosti uobičajene meditacije neverovatne. Odlična stvar kod meditacije je što se može raditi bilo kada, bilo gde i instant uklanja stres. Ako ste u mogućnosti da svakodnevno radite meditaciju, ne samo da će vam se nivo stresa smanjiti, već vam stvari koje su vas ranije nervirale – neće više smetati.

2. Odlazak u prirodu
Postoji dokaz koji pokazuje koliko šetnja po prirodi u stvari menja hemijske procese u mozgu. Jednostavno je nemoguće da se osećate stresno kada se šetate po prirodi i čistom vazduhu. Važno je da izlazite često, na primer na Košutnjak ili u Zvezdarsku šumu, kako biste se prošetali i sklonili od gradske buke i smoga.

3. Joga
Joga je odličan način da izađete iz glave i uđete u telo. Ona dozvoljava da se kompletno fokusirate na svaki pokret i potpuni beg od svih stresnih misli koje verovatno kuljaju unutar vaše glave. Na sve ovo, joga je odlična vežba koja se nalazi odmah iza meditacije.

4. Vežbanje
Konkretno – udaranje u džak. Ova aktivnost može biti odlična forma oslabađanja stresa. Mnogi ljudi udaraju zidove i vrata kada im se nakupi previše stresa, tako da bi bilo najbolje da takvu vrstu agresije usmere u dobre svrhe i u trošenje kalorija. Nakon udaranja u džak ćete se sigurno osećati mnogo bolje i lakše.

Da Vas podsetimo:  Aforizmi 112-15 složan narod

5. Duboko disanje
Ako se osećate kao da ćete eksplodirati, verovatno vam samo treba par dubokih udaha i izdaha, kako biste se smirili. Probajte metod “4 – 7 – 8”, preporučen od doktora Endru Vejla: udišite vazduk 4 sekunde, zadržite ga 7 sekundi, a izdišite kroz usta 8 sekundi (znači što sporije). Probajte da dišete direktno u stomak, a ne u grudi i ponavljajte dok se potpuno ne smirite.

6. Veliki, glasni smeh
Ništa nije bolje od dubokog, velikog i glasnog smeha “iz stomaka”, koji vas može savršeno opustiti. Sastanite se sa prijateljima ili gledajte smešne video klipove na Jutjubu… Radite bilo šta što će vas nasmejati!

7. Kupka
Upalite nekoliko sveća, klasičnu muziku i uskočite u kadu, u opuštajuću penušavu kupku. Možete vežbati i meditaciju u isto vreme, dok se opuštate.

8. Esencijalna ulja
Postoji toliko esencijalnih ulja koja mogu pomoći kod opuštanja od stresa. Najbolja ulja za oslobađanje od stresa su od lavande, kamilice i geranijuma. Probajte da pomešate nekoliko esencijalnih ulja kako biste stvorili opuštajući ambijent ili ih dodajte u kupku!

9. Ušuškajte se uz šoljicu čaja
Napravite čaj od kamilice, nane ili majčine dušice i opustite se nakon stresnog dana. Ušuškajte se u toplo ćebe, uživajte u čaju i uzmite da čitate neku knjigu – savršeno.

10. Ograničite konzumiranje kofeina
Previše kofeina može dovesti do ubrzanog rada srca i povećavanja krvnog pritiska. Za kafu se govori da izaziva anksioznost i takođe vas može držati budnim preko noći. Uzmite u obzir ograničavanje na jednu šoljicu kage ili jednu čašu bilo kojeg energetskog pića koje sadrži dosta kofeina. Pokušajte da je pijete samo ujutru ili u rano popodne, kako vam ne bi uticala na spavanje.

Da Vas podsetimo:  Svi „atentati“ na Vučića: Skretanje pažnje sa problema

11. Lepo se naspavajte
Svi znamo da je spavanje jako bitno zbog mnogih stvari, ali ne samo količina spavanja, već i kvalitet sna utiče na nas i naše opšte stanje. Ako se probudite umorni, to će u vama izazivati nervozu tokom dana, što dovodi do stresa. Ležite na vreme, ne gledajte u telefone i televizore i san će vam biti bolji i kvalitetniji.

O.T./zenskimagazin.rs /dnevno.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime