Dr Milan Nedeljković, od marta 2026. novi Predsednik rukovodećeg Predsedništva
Fabrike automobila BMV u Minhenu. U pozadini BMV kula . Fotografija: fotoslužba BMV
Stručnoj javnosti dugo veoma poznat ali među Srbima skoro anonimac, dr Milan Nedeljković, rođen u Kruševcu 11. Marta 1969.g. , je sa roditeljima, skoro kao beba, početkom 1970. godine pristigao u Nemačku. Već od malena je pokazao izuzetnu želju za učenjem i posebnu inteligenciju pa je vremenom sticao sve viši stepen obrazovanja. Od 1988.g. do 1993. studirao je prvo na Tehničkoj visokoj školi (fakultetu) u nemačkom gradu Ahenu, a zatim i na čuvenom Masačuzec institutu za tehnologiju u gradu Kembridžu u Sjedinjenim državama Amerike (SAD). Na katedri za formiranje proizvoda i tehnike livenja doktorirao je na Tehničkom univerzitetu u Minhenu. Kao vrstanog stručnjaka i mladog doktora tehničke nauke, „lovci“ na buduće stručnjake i rukovodioce proizvodnje, su odmah saznali s a kime će imati posla. Primljen je na posao u poznatoj fabrici automobila u Minhenu – u BMW-u -na srpskom u Bemveu. Radio je, naravno, i u drugim pogonima firme BMV. Zahvaljujući izuzetnom obrazovanju i želji za napredovanje na poslu, ali i vrednom angažovanju -dospeo je i do šefa proizvodnje firme. Zato, opsednut i školovanjem i kasnijim radim obavezama, nije očigledno imao vremena da bude viđan u nekom od srpskih klubova u Minhenu ili na nekoj od srpkih manifestacija. Ipak, i to se zna, do dan danas, g. Nedeljković je zadržao srpsko državljanstvo , iako je odavno dobio i nemačko -tako da će od 2026. godine na čelu svetski poznatog proizvođača automobila, kako je to pisala i nemačka stručna štampa, naći i Srbin i Nemac u istoj osobi! Od šefa proizvodnje, valjda po tradiciji te firme, postaće šef Upravnog odbora firme.
Brojnim Srbima kojih je u Nemčkoj -sa potmcima rođenih u toj državi -po slobodnoj proceni od 400.000 do 800.000, do skoro je kao jedini veoma poznati stručnjak u automobilskoj industriji bio pokojni profesor na Bečkom fakultetu tehničkih nauka i vanredni profesor u Kragujevcu, dr dr Dušan- Dule Gruden- čovek sa dve doktorske titule. Decenijama je radio u fabrici sportskih automobila Porše u Štutgartu, od pozicije šefa razvoja motora do direktora u Poršeovom naučnom centru -odeljka energetike i zaštite okoline. Dule je često, za razliku od dr Nedeljkovića u Minhenu, bio među Srbima u Štutgartu, bio je i član uprave kluba Sloga. Naravno da je genetski Srbin, Milan Nedeljković, što je itekako pohvalno za naše Srbe koji žive i deluju na teritoriji Nemčke, postigao daleko više od pomenutog prof. Grudena -jer je do sada, i pored velikog uspeha Srbina prof. dr Dejana Ilića, bivšeg direktora jednog odeljka fabrike baterija Varta i kasnijeg direktora čuvenog proizvođača opreme za filmsku i TV industriju, kamera, rasvete idr. firme Ari u Minhenu, dr Nedeljković svojim znanjem i uspesima na radu u fabrici BMV, postigao najveše od svih u Nemčkoj etablianih Srba- dostigao maksimum, često nedostupan i najvećim nemačkim stručnjacima! Inače, navedimo i to, u fabrici BMV je izgleda tradicija, da nekadišnji šefovi proizvodnje, kao i predhodnik dr Nedeljkovića, Oliver Cipse, kasnije u karijeri dolaze na mesto predsednika Upravnog odbora firme.
Pomenimo napredovanje dr Nedeljkovića u službi u BMV-u:
1993. stupa u radni odnos sa firmom BMV
1994-1999 je u funciji planiranja i proizvodnji karoserija u pogonu presovanja
1999-2006 je na funkciji rukovođenja i u pogonu Minhen, i u pogonu Regensburg
2006-2010 dobio je mesto šefa u manjem pogonu u Oksfordu
2010-2013 postaje i radi kao šef montaže u pogonu Lajpcig
2013-2015 je šef celog pogona Lajpcig
2015-2018 postavljen je i radi kao šef pogona Minhen
2018-2019 j e odgovoran za kvalitet rada celog preduzeća BMV
2019-2026. predsednik kompletne proizvodnje firme BMV
Od 14.5.2026. g. Nedeljković, srpski Nemac ili nemački Srbin, može da se deklariše po sopstvenoj želji i potrebnoj prilici,dobiće mesto Predsednika celog Predsedništva , znači rukovođenja celom firmom BMV.
Iz ovog članka i gornjeg navoda o kretanju u službi g. Nedeljkovića se j asno vidi kako se u Nemačkoj dolazi na čelo moćnih kompanija- ne kao u Srbiji sa sumnjivim., možda kupnjenim diplomama, ko zna kakvih fakkulteta, i za ko zna kakvu vrstu delatnosti, često bez ikakvog iskustva za mesto koje je neko dobio samo i isključivo kroz pripadnost partiji na vrhu države, a ne kroz dokazanu sposobnost rukovođenja nekom branšom ili preduzećem. Zato su Nemci -Nemci i privredni gigant, valjda treći ili četvrti na planeti, posle SAD , Kine i možda Japana, a mi smo Srbi u Srbiji- gde vlada ju prevare, pljačke i korupcija neviđenih razmera, pa i „burazerstvo“ ja tebi- ti meni, uz enormno u poslednjih 12 godina poraslih dugova koje će vraćati, ako dotle Srbija ne bude uništena i nestala kao država, dolazeća pkolenja!
Inače, proizvođač automobila visoke klase BMV je po pitanju godišnjeg prometa u evrima, na trećem mestu -iza Folksvagena sa prometom 2024.g. od 324,7 milijadri €, drugi je Mercedes sa knap 145,6 milijardi takođe 2024.g. dok je treći BMV sa prometom od 142,4 milijarde iste godine kao i pomenuti proizvođači, ali sa daleko većim zaradama: Folksvagen i pored ogromnog prometa imao je zaradu od samo 3,4 milijardi, mercedes oko 3,9 milijardi, a BMV je ostvario čak 5,7 milijardi evra neto zaradu! Pomenute zarade su ostvarene za prvih 9 meseci ove, 2025.godine.
Šta drugo nego da našem po nasleđenim genima -Srbinu, dr Nedeljkoviću, poželimo sreću i uspeh u rukovođenju automobilskim gigantom- firmom BMV- u nadi da će se možda, kada prođe ova momentalna halabuka u našoj ottadžbini, prisetiti svog porekla i blagonakolno pogledati na moguće dostavljenje bar nekih delova Made in Serbia – dovoljno dobrih i po cenama prihvatljivih, da se ugrađuju u pod njegovim rukovodstvom nastajuća nova vozila BMV-a -iz Bavarske i šire.





































