RTS obustavlja snimanje serije o Pupinu zbog spornih poslova Anete Ivanović koje je otkrila Pištaljka

0
115

Radio-televizija Srbije obustavila je snimanje serije „Pupin” zbog Pištaljkinog otkrića da je bivša urednica „Šarenice” Aneta Ivanović, inače vlasnica firme „Atena” koja je izvršni producent ove serije, preprodavala priloge zaposlenih na javnom servisu – bez njihovog znanja i saglasnosti – Turističkoj organizaciji Srbije, saznaje Pištaljka.

Foto: Cenzolovka

„U svetlu novih saznanja koja se odnose na poslovanje „Atene” i Turističke organizacije Srbije, RTS je trenutno obustavio poslove na pripremi snimanja serije Pupin”, navodi se u odgovoru službe za odnose s javnošću Radio-televizije Srbije Pištaljci.

Pištaljka je obelodanila da je doskorašnja urednica jedne od najgledanijih i najdugovečnijih emisija na javnom servisu „Šarenice” Aneta Ivanović zloupotrebila svoju poziciju i uporedo, navodno bez znanja RTS-a, sklapala ugovore sa Turističkom organizacijom Srbije za pravljenje priloga koji promovišu turizam u Srbiji. Ovim ugovorima, vrednim skoro 9,5 miliona dinara, prodata su autorska prava nad prilozima u vlasništvu RTS-a koje su radili za „Šarenicu“ pripremali zaposleni javnog servisa. Do ove saradnje, kako su nam objasnili iz TOS-a, došlo je samo zato što je RTS ovlastio „Atenu” da uređuje „Šarenicu”.

U ugovoru za snimanje serije „Pupin“, vrednom gotovo 2,5 miliona evra, koji su u julu prošle godine potpisali vlasnica „Atene“ Aneta Ivanović i generalni direktor javnog servisa Dragan Bujošević, piše da je prva rata ovoj produkcijskoj kući trebalo da bude isplaćena u februaru ove godine. Međutim, kako saznajemo iz RTS-a, i vrednost ugovora je u međuvremenu promenjena.

„U finansijskom planu za 2023. godinu za seriju “Pupin” je planirano 1,5 miliona evra zbog smanjenog budžeta za program. Produkcijska kuća „Atena” je obaveštena o izmenama koje je prihvatila uz obavezu da za ostala sredstva nađu novog koproducenta. Nakon što je MTS prihvatio ponudu RTS-a da bude koproducent na projektu, urađen je i dostavljen nacrt ugovora, ali ga MTS još uvek nije potpisao”, navodi se u odgovoru javnog servisa Pištaljci.

Da Vas podsetimo:  Alo počinio krivično delo neovlašćenim objavljivanjem fotografije Ristića, Politika ga u svom maniru iz 90-ih proglašava za stranog agenta

Predsednik UO RTS: Ne znam za obustavu snimanja

Predsednik Upravnog odbora RTS-a Branislav Klanšček rekao je za Pištaljku da Upravni odbor nije odlučio o obustavi snimanja serije „Pupin” i da prvi put čuje za to. „Ne znam ni da je obustavljeno ni da je započeto”, kaže Klanšček.

Na pitanje da li bi Upravni odbor trebalo da ima saznanja o ovakvim odlukama i ko odlučuje o tome ako ne UO, koji je prošle godine dao saglasnost za snimanje serije „Pupin”, Klanšček navodi da bi „svakako UO trebalo da bude informisan”, ali da u ovom slučaju nije i da će na sednici Upravnog odbora, koja se održava sutra, postaviti pitanje šta se dešava sa ugovorom koji su odobrili i sa snimanjem ove serije.

U odgovoru RTS-a dalje se navodi da je „Atena produkciji” do sada za snimanje serije „Pupin” plaćena samo prva rata, u aprilu ove godine, u iznosu od 100.000 evra. „Izvršna produkcija je u obavezi da RTS-u utrošena sredstva opravda validnim računima i izvodima, tako da uplata nove rate sledi nakon što se opravdaju troškovi prethodne rate”, objašnjava se u odgovoru RTS-a.

Da snimanje serije nije išlo po planu i pre ovog obustavljanja potvrđuje i urednica serije Kristina Đuković, koja je za Pištaljku rekla da snimanje još nije započeto iako se u ugovoru navodi da je trebalo da počne u maju ove godine.

Pošto je Pištaljka objavila tekst, RTS je izdao saopštenje u kom je naveo da će od „Atena produkcije” i Turističke organizacije Srbije zatražiti ugovore kako bi proverio istinitost navoda i to skoro dve nedelje nakon što je Pištaljka obavestila rukovodstvo javnog servisa o ovoj spornoj saradnji.

„Ukoliko se utvrdi da je neovlašćeno korišćen i prodavan materijal RTS-a i da je Aneta Ivanović zloupotrebila poziciju urednice emisije „Šarenica”, bićemo prinuđeni da preduzmemo odgovarajuće pravne mere i pokrenemo sudske postupke”, navodi se u saopštenju Radio-televizije Srbije.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime