Vrti se po televiziji malo čudna reklama. Krsna je slava, došao sveštenik i sad je pretpostavka da svi ukućani i gosti treba da se s njim mole Bogu ali oni nestrpljivo virkaju u mobilne telefone jer im se javlja aplikacija za sportsko klađenje. Zaviruju čak i dok vrte pogaču. Izlaze domaćini napolje, ne mogu da kriju uzbuđenje, srećni, dobili su opkladu. Ali onda i sveštenik vadi telefon i oduševljen veli “Sunce ti, kakav nalog!”.
Šta vidi većina gledalaca: komičnu reklamu s kojom mogu da se poistovete, ukućani prave “nevinu” grešku, žele da dođu do telefona dok “pop” čita, a to se “ne valja”. Hahah, eto i pop se kladi!
Šta vidi verski osvešćen hrišćanin: Prikaz molitve na krsnoj slavi (produžetak Liturgije) kao smarajuće obaveze, nejasnog običaja i dosadnog rituala. Sa druge strane, kao kontrast je prikazano tobož zabavno i euforično sportsko klađenje koje se ne može ostaviti po strani ni dok traje molitva Bogu za zdravlje i napredak porodice. Sveštenik koji se, po običaju, prikazuje kao karikatura, od svih podložniji svim slabostima, pa se itekako kladi. Pri tom još “skida” sunce, što je veoma poznato da se u pravoslavnoj kulturi nikad ne psuje (kao ni hleb, itd.). Domaćinima zarada na kladionici i sportska zabava imaju prevagu nad krsnom slavom, sveštenikom, pa i Bogom. Čak je sve prikazano kao da se Boga to ni ne tiče, pa čak ni vere. Samo, eto, neki obavezujući, dosadni običaj.
Dodatna je i odvojena tema koliko su sportske kladionice i kocka uopšte ogromna pošast današnjice. Životi bivaju uništeni zbog kockanja, te mi nije jasno zašto je uopšte dozvoljeno njeno reklamiranje. U stvari, jeste – zbog novca. Danas se sve prave vrednosti potiru i novac predstavlja kao jedina vredno. Reklamiraju koliko je zabavno sticati ga kroz klađenje na sport – još jednu zabavu, pa uz sve to treba da se smejemo “popu” koji to prećutno odobrava i prati, dakle, opušteno, oni to svi rade, neka te vera ne sprečava.
Verujem da će mnogi protumačiti da je ovaj tekst puritanski, ali nije me briga. Znam nekoliko ljudi koje je kocka dovela do granice pucanja, a nekima je razorila i porodice i živote. A sad pokušavaju da jeftino manipulišu idejom kako je to prosta zabava, pa još i uključili i njihov karikaturalni prikaz Crkve i krsne slave u to.
Ne, nije u redu i ne može biti.
Autor: Marko Radaković
Ja sam uzasnuta ovom reklamom. Niko ne reaguje pa cak ni nasa crkva. Sta dalje reci?
„… Ali onda i sveštenik vadi telefon i oduševljen veli “Sunce ti, kakav nalog!”. Kako crkva radi, nije bolje ni zaslužila – dobili su najidiotskiju reklamu u inače žestokoj konkurencijina tv ekranima.
„… Ali onda i sveštenik vadi telefon i oduševljen veli “Sunce ti, kakav nalog!”. – Bravo za autora, a što se tiče crkve – kako rade, to su i dobili – najidiotskiju reklamu u inače žestokoj konkurenciji na tv ekranima.