Regulator iz Luksemburga optužuje REM da je deo odluke pogrešno predstavio i bez dozvole potpisao, Zekić kaže da je njihova reakcija zlonamerna

0
71

Naša odluka je detaljnija nego što je to REM predstavio i iskoristio za diskreditaciju medija, bez dozvole su uz nju stavili naš logo i kopirali potpis (ALIA). Saopštenje je zlonamerno i u njemu ništa nije demantovano (Olivera Zekić, predsednica Saveta REM-a)

Olivera Zekić i članovi Saveta REM-a na sednici povodom dodele dozvole za nacionalnu pokrivenost (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

Nakon što je Luksemburško nezavisno telo za audio-vizuelne medije (ALIA; Alija) izreklo opomenu Televiziji N1 zbog emisije „Fikus za šefa” u kojoj poredi premijerku Anu Brnabić sa blagajnikom nacističkog logora, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) – koje je prijavu protiv N1 i podnelo – objavilo je prevedenu odluku iz Luksemburga na svom zvaničnom sajtu.

REM je tada napisao i da Konsultativna skupština ALIA konstatuje da ta emisija „ima zapravo za cilj samo da ‘ocrni’ ugled gospođe Ane Brnabić, da nije ‘uravnotežena’ i da ‘tendenciozno’ prikazuje lik” premijerke.

S druge strane, iz N1 su saopštili da je „obrađivač predmeta ALIA zaključio da referenca na intervju nije imala nameru da omalovažava Anu Brnabić, da poziva na mržnju protiv nje, već da ’skrene pažnju gledaocima na činjenicu da pravo može da odstupi od morala, na značaj koncepta kolektivne odgovornosti i da, u granicama sudske prakse Evropskog suda za ljudska prava, ispolji kritiku na politiku sadašnje Vlade i pokrene javnu debatu o političkim pitanjima’”.

Povodom objavljivanja prevoda odluke Alije na sajtu REM-a, predstavnici luksemburškog regulatora su naveli da je sama odluka detaljnija nego što je to REM objavio, odnosno da je delove pogrešno predstavio javnosti u Srbiji. I ne samo to – oni tvrde i da je REM bez dozvole koristio njihov logo, zaglavlje i fusnotu, te da je, takođe bez dozvole, kopirao potpis njihovog predsedavajućeg.

„Ako pažljivo pročitate to zlonamerno saopštenje, vrlo lako ćete uvideti da ništa nije demantovano. Klasično posipanje pepelom i spinovanje. Uostalom, prevod čitave odluke ALIA, na skoro 30 strana, svima je dostupan na sajtu REM-a. I tu je potpuno jasno da nema nikakvog ‘delimično pogrešnog predstavljanja’, šta god to značilo”, kaže za Cenzolovku predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić.

Da Vas podsetimo:  Da li kosovski mediji ponavljaju greške iz 2004. godine?

ALIA u saopštenju ističe da je REM uz njihovu odluku dodao i svoje saopštenje, čiji je zaključak da se REM nada da će odluka Alije navesti emitera da se uzdrži u budućnosti od diskreditacije političara.

„Ovaj zaključak navodi Upravu ALIA da oštro osudi bilo koji pokušaj srpskog regulatora da iskoristi odluke ALIA za diskreditaciju srpskih medija i dovede ih u poteškoće u ostvarivanju svojih ciljeva, odnosno pružanja nepristrasnih i izbalansiranih informacija i ostvarivanju slobode izražavanja i novinarstva”, kažu iz ovog tela.

Na pitanje da li će REM objaviti saopštenje Alije, Olivera Zekić odgovara:

„Saopštenje luksemburškog regulatora nismo ni dobili. Samo mejl jednog od članova njihovog Upravnog odbora. Dopisivanja sa ostalim regulatorima iz regiona i Evrope nikada do sada nismo obznanjivali. ALIA će svakako dobiti odgovor na taj dopis, upućen meni lično.”

„Sve u svemu, jadan pokušaj N1 onoga što se zove – napad je najbolja odbrana”, zaključuje Zekić.

Od predstavnika luksemburškog regulatora nismo dobili izjavu, jer „ne mogu da komentarišu dok ne dobiju odgovor predsednice Saveta REM-a direktno upućen njima”. Istovremeno najavljuju da će „pažljivo pratiti” kako će REM nastaviti ovu prepisku.

PIŠE Danica Đokić

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime