Ulaz u centar Milana je 70-80 evra

1
75
Foto: YouTube Screenshot

“U Milanu vam je ulaz u centar grada 70-80 evra.”  – Gradonačelnik Beograda o naplati ulaska vozilom u centar Milana (Insajder, 22. jun 2022. godine)

U istom danu je novi gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić tvrdio na tri različite televizije da je ulaz u centar Milana 70 evra, što nije istina.

Naime, Aleksandar Šapić gostovao je na Radio-televiziji Srbije dan nakon što je izabran na sednici gradske skupštine i tom prilikom rekao je da će se uhvatiti u koštac sa problemom zagađenja u glavnom gradu.

Da biste rešili problem zagađenja jedne metropole kakva je Beograd, moramo svi da počnemo da mislimo o tome, a postoje i neke restriktivne mere. Vi imate neke gradove u Evropi koji recimo imaju u centru grada zabranu saobraćaja”, rekao je Šapić na RTS-u.

A zatim nastavio:

Pre neki dan sam se vozio automobilom i oko sebe sam brojao koliko ljudi se sami voze u kolima i nisam našao nijedan automobil u kome je bilo dvoje ljudi. Vi znate da imate gradove u Evropi u kojima je u određenim špicevima, u terminima, je prosto zabranjeno da se u kolima voze manje od dva čoveka.

Ubrzo je portal Nova.rs objavio tekst “Šapić najavljuje prvu zabranu koja će pogoditi mnoge vozače”.

Sutradan je u gostovanju na televiziji K1  Šapić negirao najave novih poteza.

“To nije tačno, ja sam samo govorio da postoje različite mere, koje ukoliko želite, to su značajna odricanja. U centru Milana vam je ulaz 70 evra, u centru grada, pa evo neka kažu Šapić od sutra naplaćuje ulaz u centar grada.

Nešto kasnije, gostovao je i u emisiji Pravi ugao, gde je prepričao gostovanje na RTS i ponovio da je samo naveo primere različitih rešanja:

Da Vas podsetimo:  Mokrin prvo digitalno selo u Srbiji - Na njivu se ide sa mobilnim i tabletom

Mi sad to prepričavamo, kao da je to izgovorio Stefan Nemanja, pa sad nemamo to dokumentovano.”

Istog dana tokom Insajder intervjua, voditelj emisije Jugoslav Ćosić, pitao ga je da li su ga ljudi pogrešno razumeli ili će se predlog o zabrani da se ljudi sami voze centralnim gradskim ulicama realizovati.

Ja čak nisam ni predložio, nego smo razgovarali o zagađenju i o gužvi u saobraćaju. Onda sam govorio kakvi primeri postoje u svetu i u Evropi. A zašto nisam predložio? Primeri koje sam ja davao, na današnji dan nijedna ideja nije primenjiva ovde, morate da imate metro pod broj jedan, morate da imate kvalitetniji gradski prevoz, šinski prevoz oko Beograda.

I nastavio je (a onda i povećao) cenu ulaska u centar Milana:

Takođe sam govorio na primeru u Evropi, u Milanu vam je ulaz u centar grad 70-80 eura, pa sad recite Šapić od sutra naplaćuje ulaz u centar grada.

Koliko košta ulaz u centar Milana?

Prema pisanju sajta Urban Access Regulations in Europe propisi kojima se reguliše korišćenje gradskih puteva pomaže u rešavanju problema kao što su zagađenje vazduha, buka ili zagušenja. Ovi propisi vide se kao regulacije, restrikcije ili zabrane pristupa određenih delovima evropskih gradovima.

Milano je jedan od četiri grada u Italiji koji imaju zonu ograničenog saobraćaja (ZTL – Zona a traffico limitato). Pored njega, zabranu kretanja vozilom na određenoj teritoriji i u određenom periodu dana imaju i Rim, Firenca i Piza.

Zone ograničenog saobraćaja u Italiji , Izvor: autoeurope.com

Ulazak u zonu ograničenog saobraćaja moguće je samo uz dozvolu, propusnicu najčešće dobijaju samo lokalni vozači. Ulice su obezbeđene kamerama, koje čim vozilo bez odobrenja pređe granicu zone ograničenog saobraćaja šalju kaznu na adresu navedenoj na registraciji vozila.

Da Vas podsetimo:  Nova vlast u Beogradu – sve je moguće, ali nije verovatno

Oblast C (Area C) u Milanu se poklapa sa zonom ograničenog saobraćaja. Ima 43 ulaza sa kamerama, od kojih je sedam namenjeno samo za javni prevoz. Ova zona nalazi se u istorijskom delu grada i prostire se na 8,2 kilometara kvadratna.

Podaci koji se nalaze na sajtu grada Milana ne poklapaju se sa Šapićevim tvrdnjama.

Naime, vreme kada je ova zona aktivna je radnim danima od pola 8 ujutru do pola 8 uveče, ali ne i vikendom i za državne praznike.

Ulaz zavisi od tipa vozila, a za elektirčna vozila, mopede, motore i hibirde određenih kategorija ulaz je slobodan. Vozila stanovnika ove oblasti imaju 40 besplatnih ulaza, dok se svaki sledeći ulaz plaća 2 evra i važi naredna 24 sata.

Cena od 3 evra plaća se za vozila koja su u garažama u ovoj oblasti ili koja su servisna vozila kompanije u ovoj zoni.

Ostali automobili ulaz u ovu oblast plaćaju 5 evra. Dok vozila dužine do 8 metara plaćaju 45 evra, a duža vozila i do 100 evra.

Cene dnevne karte za ulazak u „Area C“ / Izvor: Grad Milano

Vozila sa motorom Euro 4 dizel od oktobra 2019. godine ne mogu da uđu u ovu oblast, a vozila koja su još veći zagađivači su već zabranjena.

***

S obzirom da zvanični sajt grada Milana u svom cenovniku jasno pokazuje da se ulaz automobila u centar grada plaća najviše 5 evra, a da nam Aleksandar Šapić nije odgovorio na osnovu čega je došao do većeg iznosa koji je navodio, novi gradonačelnik Beograda za izjavu da se “ulaz u centar Milana plaća 70,80 evra” dobija ocenu – neistina.

Izvor: Istinomer

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime