Para nema — na šta računa opozicija u kampanji

0
591

1103944500Ukoliko u ovoj predizbornoj kampanji na nacionalnim televizijama primetite upadljiv izostanak reklama opozicionih partija — nemojte se iznenaditi, razlog je jednostavan — nema se para za skupe televizijske sekunde. Iz stranaka opozicije poručuju da u tu kampanju idu sa skromnim finansijama, ali uvereni da uspeh neće izostati.

Demokratska stranka je ove godine za kampanju izdvojila drastično manji iznos od onog koji je trošila u prethodnim izbornim ciklusima.

„Poznato je da smo već dve godine u blokadi zbog dugovanja nastalih prekomernom potrošnjom u prethodnim kampanjama. Zato ćemo se ovog puta osloniti na novac koji ćemo dobiti iz budžeta, kao i na donacije koje očekujemo od članova i simpatizera, a reč je o sumi od najviše 60–70 miliona dinara“, kaže za Sputnjik Milan Popović, sekretar DS–a i finansijski direktor kampanje te partije.

Na plaćena televizijska gostovanja, spotove i bilborde, DS mnogo ne računa, upravo iz finansijskih razloga. Kako kažu, akcenat će biti na turneji širom Srbije.

„Na čelu sa predsednikom stranke i poslaničkim kandidatima pokušaćemo da obiđemo što veći broj gradova i naseljenih mesta. Na nacionalnim televizijama ćemo biti u onoj meri u kojoj su one obavezne da prate izborne kampanje stranaka, a drage volje ćemo prihvatiti pozive za gostovanja na lokalnim televizijama“, objašnjava Popović.

Duplo manje od demokrata za kampanju će izdvojiti koalicija Dveri–DSS. Prema rečima Dragana Maršićanina, potpredsednika DSS–a, ukupni troškovi koalicije do izbora kretaće se između 150.000 i 200.000 evra. Izvori prihoda su, opet, budžetska sredstva i doprinosi bolje stojećih članova stranaka.

„U kampanji se nećemo služiti klasičnim sredstvima, a ponajmanje zakupljivanjem minutaže na nacionalnim televizijama, spotovima ili bilbordima. Ona će uglavnom biti usmerena na korišćenje društvenih mreža, a u poslednjih 15 dana planiramo i izdavanje novina koje će se besplatno deliti širom Srbije“, kaže Maršićanin za Sputnjik.

Da Vas podsetimo:  Jastuk pod haljinom

I iz tih stranaka obećavaju aktivnu kampanju na terenu i računaju na podršku lokalnih medija. Maršićanin veruje da će izborni rezultat ipak biti veći od uloženih finansijskih sredstava i podseća da je pobednička kampanja Vojislava Koštunice za predsedničke izbore koštala svega oko 200.000 tadašnjih nemačkih maraka.

„Druge stranke će verovatno koristiti daleko veća sredstva, ali ne treba smetnuti sa uma da je narod taj koji odlučuje dajući podršku nekoj ideji“, napominje Maršićanin.

Da će se svojom kampanjom razlikovati od ostalih pretendenata na skupštinske mandate smatra i njegov koalicioni partner, Aleksandar Tanasković, predsednik Izvršnog odbora Srpskog pokreta Dveri.

„Možemo uraditi kvalitetnu kampanju i bez mnogo para i preneti poruku građanima. Verujemo da će naša koalicija imati najkreativniju i najmoderniju internet kampanju u Srbiji. To možemo da priuštimo, a internet je jedini necenzurisan vid komunikacije i jedna od poslednjih oaza slobode“, kaže Tanasković za Sputnjik.

Sličan iznos za promociju planira i Srpska radikalna stranka koja 2014. godine nije dobila bankarski kredit za finansiranje kampanje. Ove godine, međutim, veruju da će dve kuće u vlasništvu stranke, u Valjevu i Srpskoj Crnji, biti dovoljna garancija za kredit od 160.000 evra, odnosno 20 miliona dinara.

„Poznato je da sekund reklame na nacionalnim televizijama košta par stotina hiljada dinara, pa smo mi naše spotove plasirali preko našeg jutjub kanala, a reklamiraju ih i prijateljske televizije. Kampanju ćemo najviše voditi od vrata do vrata, preko interneta, a bićemo zastupljeni i na info–pultovima jer imamo veliki broj volontera“, kaže za Sputnjik Miljan Damjanović, član predsedničkog kolegijuma SRS–a.

Glavni adut radikala je njihov lider, koji će, kako kažu, na terenu biti 24 sata. Tačnije, svuda u Srbiji osim na Kosovu, gde će stranku predstavljati ostali partijski zvaničnici.

Da Vas podsetimo:  Srbija najgora u srednjoj i istočnoj Evropi po rastu BDP-a

„Mitinge ćemo držati od Gračanice do Subotice. Oni idu na teret predsednika okružnih odbora koji će se snaći svako prema svojim mogućnostima. Svakodnevnim obraćanjem i obilaskom Srbije ne samo da očekujemo povratak u parlament, već se nadamo i izbornom rezultatu od 20 procenata“, poručuje Damjanović.

Koliko Socijaldemokratska stranka Borisa Tadića planira da izdvoji za tu kampanju i u kom pravcu će je razvijati nismo uspeli da saznamo jer, kako su naveli, u ovom trenutku ne mogu da daju odgovore na ta pitanja.

Poređenja radi, prema podacima „Transparentnosti Srbije“, na izborima 2014. godine SNS je za oglašavanje platila 4 miliona evra, SPS 1,5 miliona, a TV marketing je LDP i URS koštao po milion evra.

Sandra Čerin

Sputnjik

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime