6 fenomenalnih recepata za jela od žita

0
7212

Od čorbice, preko glavnog jela i salate, do dezerta…

Konzumiranje kuvane pšenice na redovnom nivou može da deluje preventivno na pojedina zdravstvena stanja, poput opstipacije, hemoroida i raka debelog creva. Odavno je smatrana biljkom koja ima važnu religioznu ulogu u mnogim drevnim kulturama, upravo zbog hranljivosti na kojima su počivala pokolenja starih, pa i savremenih naroda.

U grčkoj, rimskoj, sumerskoj, ali i finskoj mitologiji postoje božanstva pšenice. U nekim delovima Kine i danas se smatra za svetu biljku. Jedna trećina ukupne svetske populacije svoju ishranu zasniva u pravo na upotrebi pšenice i njenoj obradi na različite načine.

Srbi kult pšenice neguju kroz slavsko žito ili koljivo gde se po običaju kuvana pšenica meša sa medom i orasima i služi gostima kao prvo jelo.

Post je idealna prilika da isprobate sve recepte vezane za pšenicu. Osim izuzetno ukusnog obroka, svom telu ćete priuštiti i beta karotenom, vitamin E, kalcijum, magnezijum, fosfor i gvožđe.

Kako se pravilno kuva pšenica?

Pšenicu isperite pod mlazom mlake vode, a zatim je stavite u šerpu sa vodom i ostavite da odstoji preko noći. Ujutru možete da je kuvate sa vrlo malo soli i to na umerenoj temperaturi. Kada kuvate žitarice neka uvek bude duplo više vode kako bise žitarica dobro skuvala.

Pšenicu možete da kuvate i na ovaj način: Sipate pšenicu u šerpu, a zatim nalijete vode toliko da prekrije zrna. Zagrejte do ključanja, a zatim isključite i sklonite pšenicu sa vatre. Šerpu umotajte u krpu ili ćebence i ostavite na neko tamno mesto. Nakon dva sata vaša pšenica je gotova.

Čorbica od pšenice

Da Vas podsetimo:  Za sve prilike: Ćuftice urolane u tikvice

Potrebno je: 1 glavica crnog luka, 1 čen belog luka, 1 šargarepa, 3 cveta brokolija, 300 grama pšenice, so, biber i ulje.

Priprema: Na ulju prodinstajte beli i crni luk i šargarepu, pa dodajte sitno seckan brokoli i pšenicu. Pustite sve kratko da se dinsta. Dodajte začine i nalijte sve sa vodom. Kuvajte sat vremena na umerenoj temperaturi.

Paprike punjene žitom

Potrebno je: 8 paprika, 200 g pečuraka, 500 g pšenice, 3 čena belog luka, 100 g paradajza, 300 g praziluka, pola kašičice slatke paprike, bosiljak.

Živo skuvajte i sameljite. Sitno iseckajte praziluk i pečurke, a paradajz isecite na kockice. Izdinstajte beli luk i slatku papriku, pa dodajte žito.

Začinite po ukusu, dodajte malo bosiljka i pripremljenom smesom napunite paprike. Složite ih u pleh za pečenje, prekrijte folijom i pecite 30 minuta na 180 stepeni.

Varivo sa pšenicom

Potrebno je: 1 kg pšenice; 250 gr kukuruza; 250 gr pasulja; 200 gr ječma; voda;
so.

Priprema: Pšenicu, ječam, kukuruz i pasulj preliti vodom i ostaviti da prenoći. Narednog dana naliti svežu vodu (za 2 cm da pređe preko materijala) i na smanjenoj temperaturi kuvati 2-2,5 sata. Dodati so, promešati i služiti.

Pšenica sa medom i orasima

Kuvanu pšenicu zasladite sa dve kašike domaćeg meda i kašikom mlevenih oraha. U ovu poslasticu možete da dodate i suve kajsije ali i smokve, grožđice ili neko drugo koštunavo voće. Neko ovoj kombinaciji dodaje još i cimet u svakom slučaju ne možete da pogrešite.

Slatka pšenica sa jabukama

Kuvanu pšenicu iscedite dodajte joj umućenu slatku posnu pavlaku i kockice kisele jabuke. Desert dobro ohladite i služite u čašama.

Salata od pšenice

Sastojci: 300 g pšenice; 1,5 šolja seckanog peršuna; 1/2 šolje seckanih listova nane; 1 glavica luka isečena na kolutove; 1 paradajz; nekoliko listova zelene salate; 1/4 šolje limunovog soka; 1/4 šolje maslinovog ulja; 1/2 kašičice soli; biber.

Da Vas podsetimo:  Recept za sok od kajsije: Prava vitaminska bomba i idealno osveženje za vrele dane

Priprema: Skuvanu i prohlađenu pšenicu izmešajte sa ostalim sastojcima i pred vama je zdrava i hranljiva posna salata.

Izvor: Opanak, Stil

 

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime