Auto-put do Crne Gore i nepotreban i nerentabilan

2
3840
Ilustracija / Foto: pixabay.com

DA LI NAM JE POTREBAN AUTOPUT DO CRNE GORE

  • Da bi bio održiv i rentabilan auto-putem Bar – Boljare dnevno treba da prođe 32.876 vozila! To je apsolutno nemoguće, neostvarivo, nerealno
  • Da li je Srbija toliko bogata ili toliko voli svoje podanike da je spremna za svoje građane, za njihov jedan odlazak na odmor ili šta god već, investira milijarde evra?
  • Auto-put koji ne vodi nikud, osim u ćorsokak

Da li nam je potreban auto-put do Crne Gore.

Moj odgovor je jednostavan – nije nam potreban. To pokazuje analiza konsultantske kuće „Fideliti konsalting”, čiji podaci su predstavljeni i u britanskom „Telegrafu”.

„Analiza „projekta veka“ u Crnoj Gori, auto-puta Bar–Boljare, pokazuje da je nerealno očekivati da bude rentabilan. Da bi se otplatila godišnja rata za auto-put (i to bez troškova amortizacije, plata, materijala i investicionog održavanja), njime svake tri sekunde treba da prolazi najmanje jedno vozilo.  Rata za auto-put (postojeći kredit uvećan za prekoračenja) iznosiće 60 miliona evra. Ako pretpostavimo da će cena jednog prolaska iznositi pet evra (bez PDV-a), to znači da auto-putem samo za otplatu godišnje rate treba da prođe 12 miliona vozila”, navode iz „Fideliti konsaltinga”.

Investicija bez ikakvog smisla i računa

Objašnjavaju da, kada se 12 miliona podeli sa 365 dana, to znači da auto-putem dnevno treba da prođe 32.876 vozila!

„Kako jedan dan ima 86.400 sekundi, to znači da u narednih 14 godina, samo za otplatu godišnje rate, auto-putem konstantno svake tri sekunde treba da prođe po jedno vozilo, što je nemoguće.

Foto: printscreen

Čak i da imamo ogromnu frekvenciju saobraćaja, prosečno minimalno zadržavanje vozila na naplatnoj rampi u jednom smeru traje 15 sekundi, što je čak pet puta duže od pomenute tri sekunde”, navode iz konsultantske kuće.

Da Vas podsetimo:  KOSTI KĆERI I SINOVA SRPSKE MAJKE IZNOSILE IZ SARAJEVA: Egzodus Srba iz grada na Miljacki

Isti, ili slični parametri važe i za eventualni auto-put u Srbiji.

Ko i šta ide u Crnu Goru?

  • Roba za 600.000 stanovnika. Pa to sve stane u nekoliko šlepera.
  • Tamo se završava svaki put, jer je luka „Bar” beskorisna za veće transporte.
  • Strani turisti u Crnu Goru dolaze isključivo avionima. Da li neko misli da Rusi, Nemci ili Skandinavci putuju autobusima i automobilima do Budve?
  • Jedini turisti koji u Crnu Goru dolaze automobilom su Srbi ili građani Srbije. Veliki broj tih „turista” i nisu turisti, već rođaci, prijatelji, vlasnici vikendica, sezonski radnici.
  • Dolaze dva-tri puta godišnje. Svi ti „turisti” stali bi u 100.000 automobila ili autobusa. Prema analizi, koja je univerzalna, to je za rentabilnost kvota koja se ispuni za tri-četiri dana.
Put koji vodi u potpuni ćorsokak i bankrot

Auto-put se isplati ako dnevno prođe 30.000 vozila. A od toga nema ništa!

I sada dolazimo do ključnog pitanja. Da li je Srbija toliko bogata ili toliko voli svoje podanike da je spremna za svoje građane, za njihov jedan odlazak na odmor ili šta god već, investira milijarde evra?

Auto-put koji ne vodi nikud, osim u ćorsokak, takođe je politički, ekonomski ili neki drugi ćorsokak. To će biti bankrot projekat!

I, konačno, ako je Crnoj Gori stalo do turista iz Srbije, robe, komoditeta, neka plati izgradnju dela koji ide iz Srbije.

To bi bilo pošteno u skladu sa bratskim odnosima, dobrim odnosima dve susedne zemlje!

Nebojša Đ. Redžić
Izvor: izmedjusnaijave.rs

2 KOMENTARA

  1. Normalno da nam nije potreban! To je NATO investicija preko leđa porobljenog srpskog naroda! Kao onaj kredit kojim su zadužili Grčku da bi finansirali nemačku okupaciju!

  2. Autoput do Crne Gore, autoput do Pristine autoput do… sve je to perfidan nacin kako da se potrosi novac iz budzeta ili da se jos vise zaduzi zemlja i zategne konopac oko vrata. Ne daj Boze da se ulozi novac u nesto sto ce da donese dobit (to je ne moguce da se desi Srbima). Na primer receno je da IT, deo privrede, donosi dobit odmah se donosi zakon da se ,,poboljsaju,, uslovi za rad IT sektora. Primenice se vece poreze i davace seolaksice stranim investitorima. Odakle novac za olaksice? Naravno, novac obezbediti po mogucstvu iz budzeta a pozeljno je iz kredita???

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime