Dobri saveti za dobro jutro

0
104
Foto: printscreen

Stara izreka kaže: „Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak“

Da li jutro počinjete tako što nekoliko puta odlažete alarm, a zatim se budite u poslednji čas, svesni toga da već kasnite na posao? Brzo ustajete iz kreveta, navlačite prvo od garderobe što dohvatite, umivate se i „izlećete“ iz kuće? Ili ste, pak, onaj tip koji prvo u krevetu iščitava novine na telefonu, ustaje polako i mrzovoljno, vuče se do kuhinje, kuva prvu jutarnju kafu i pali cigaretu? oslovica kaže: „Po jutru se dan poznaje“. Zato vam pišemo o nekoliko korisnih jutarnjih navika, koje će bitno uticati na vaše zdravlje, nivo energije i raspoloženje u ostatku dana.

NAVIJTE SAT MALO RANIJE NEGO OBIČNO

Neka to, za početak, bude dvadesetak minuta, da biste kasnije dodatno pomerili sat i imali više vremena za sve dobre jutarnje aktivnosti i početak dana bez stresa i žurbe. .

NAPITAK ZA DOBRO JUTRO

Nakon jutarnje higijene, ono što prvo treba da uradite jeste da popijete čašu mlake vode sa limunom. Ova jednostavna kombinacija je jako delotvorna. Podstiče izbacivanje toksina iz organizma, alkalizuje organizam, jača imunitet, reguliše probavu i ubrzava metabolizam, jača koncentraciju i povećava budnost. Ukoliko imate osetljiv želudac, blagotvoran učinak imaće i dve čaše mlake vode na prazan stomak.

JUTARNJI FITNES

Jutarnji fitnes podrazumeva nekoliko brzih i jednostavnih vežbi koje obuhvataju sve regije i brzo pokreću organizam. Naljbolje je da, prema sopstvenim afinitetima, odaberete trening koji vam najviše prija i koji će vam ubrzo postati jutarnja rutina.

NE USKRAĆUJTE SEBI DORUČAK

Stara izreka kaže: „Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak“. Doručak je najvažniji obrok, a većina ga nemarno preskače. Iako nutricionisti naglašavaju njegovu važnost, užurbani stil života ostavlja trajne posledice na naš način ishrane, a time i na naše zdravlje. Doručak je jako bitan jer u toku noći u organizam ne unosimo hranu, te je on izjutra iscrpljen (osećali mi to ili ne) i samim tim spreman da najbolje iskoristi sve što pojedemo. Doručak zato treba biti obilan, sa dosta proteina i dobrih ugljenih hidrata. Preporučljivo je jesti jaja, pršutu, sir ili kajmak, salatu i integralni hleb i popiti cašu jogurta ili, pak, sveže ceđenog voća. Ukoliko nikako ne možete da odvojite vremena za pripremu ovakvog obroka, preporučujemo da ga zamenite porcijom integralnih pahuljica ili muslija u kombinaciji sa mlekom ili jogurtom. Čak i ovakav laganiji doručak obezbediće vam dovoljno energije za kvalitetan početak dana. Istraživanja su pokazala da ljudi koji doručkuju imaju bolje kognitivne sposobnosti, bolje podnose stres i imaju veću koncentraciju na poslu. Mišljenje onih koji su preskakanje ovog obroka praktikovali kao način da izgube koji kilogram promeniće činjenica da su upravo ljudi koji redovno doručkuju manje gojazni od onih koji to ne čine.

Da Vas podsetimo:  Domaći sok od ribizla
Izvor: paracinonline.com

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime