Srbija u uličnoj izbornoj kampanji

0
38

Nakon traumatičnih ubistava početkom maja 2023. godine, građani Srbije protiv nasilja su zahtevali: razrešenje članova regulatornog tela za elektronske medije (REM); smenu rukovodstva Radio-televizije Srbije (RTS); oduzimanje nacionalne frekvencije za TV Pink i TV Happy; ukidanje televizijskih rialitija i promocija nasilja; razrešenje ministra unutrašnjih poslova i direktora Bezbednosno-informativ

Transparent na protestu „Srbija protiv nasilja” (Foto: Tanjug/Rade Prelić)

Kako nijedan od ovih zahteva nije ispunjen, građani Srbije protiv nasilja će nastaviti proteste u novom formatu. Organizatori su to već najavili, uz napomenu da će na skupovima, pored građana, govoriti i političari. Ali, to nije dovoljno. Ignorisanje ranijih zahteva iziskuje da novi budu energičniji, a to su – smene nosilaca javnih funkcija na svim nivoima vlasti.Pošto će lokalni i pokrajinski izbori uslediti u proleće 2024. godine, za kada su najavljeni i prevremeni republički izbori, u Srbiji protiv nasilja već sutra treba da otpočne ulična izborna kampanja, jer je i ignorisanje opravdanih zahteva – nasilje. Ako Vučić može da bude u stalnoj medijskoj izbornoj kampanji, i građani mogu da budu u iznuđenoj uličnoj izbornoj kampanji kako bi Srbiju oslobodili od nasilja.

Ova izborna kampanja mora biti ulična zato što su sadašnji nosioci vlasti uzurpirali sve elektronske medije sa nacionalnom pokrivenošću, zato što RTS ne postupa kao javni servis i zato što u REM-u sede ljudi kojima to ne smeta pa unedogled odlažu dodelu nacionalne frekvencije jednoj samostalnoj i nezavisnoj televiziji.

U svakoj izbornoj kampanji učestvuju oni koji imaju pravo da budu birani i da biraju. Prvi su pretežno političari a drugi su pretežno građani. Zato i treba da u uličnoj kampanji podele uloge. Opozicione političke stranke treba da uvećaju broj političara iz postojećih i novoosnovanih političkih partija koje se zalažu za smenu sadašnjih nosilaca vlasti.Građani, preko svojih predstavnika, treba da uvećaju broj učesnika protesta iz sudstva, javnih tužilaštava, policije, vojske i čitavoj javnog sektora u komunikaciji sa njihovim sindikalnim ili staleškim udruženjima, kao i iz redova naučnih, obrazovnih, umetničkih, kulturnih, novinarskih i drugih nevladinih organizacija.U svakoj, pa i uličnoj, izbornoj kampanji moraju se građanima predočiti strateški politički stavovi za koje će se zalagati buduća vlast, jer to obezbeđuje izborni uspeh.Za uličnu izbornu kampanju izuzetan značaj ima kontrola izbornog procesa koja treba da suzbije, ili svede na najmanju meru, odomaćeno manipulativno ugrožavanje opšteg, jednakog, slobodnog, tajnog i ličnog izbornog prava predviđenog članom 52 Ustava.Ako kampanja bude uspešna, a mora da bude, oplodiće se najčešća i najgromoglasnija poruka Srbije protiv nasilja – „Vučiću, odlazi!“.

Da Vas podsetimo:  Srbija, država koja to odavno nije i kako da je ponovo uspostavimo

autor:Zoran Ivošević

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime