Program za Vaskrs Srbije

3
103

Foto: Sputnjik/Lola Đorđević

Nešto više od mesec dana posle lažnih „izbora“, način kako je taj događaj protekao nameće niz dijagnostičkih zaključaka o političkom stanju stvari u Srbiji. Ti zaključci mahom su obeshrabrujući u odnosu na političke prilike i sposobnost srpskog društva da autonomno rešava zadatke koji se pred njime nalaze.

Među tim zadacima glavni su oslobođenje srpskog naroda i suverenizacija srpske države. Na očigledno lažnim pa zatim bestidno krivotvorenim „izborima“ pored širokog spektra političkih aktera, uključujući i navodno „opozicione,“ učestvovao je i veliki broj obmanutih, potkupljenih i neobaveštenih građana, što je ovoj farsi dalo privid legitimnosti. Naknadni protesti protiv izborne prevare bili su kratkog daha, neprincipijelni i pod dirigentskom palicom stranih službi. Cilj stranog faktora, kao i uvek, nije da obezbedi uslove za ispoljavanje autentične volje birača niti da na bilo kakav način doprinese poboljšanju položaja srpskog naroda, nego da veštim manipulisanjem lokalnih piona postojeću situaciju iskoristi za unapređivanje svojih interesa. Ukratko, to se svodi na vršenje doziranog pritiska na režim kombinacijom kontrolisanih uličnih buna i pretnjom istrage u režiji stranih činilaca. Ti pritisci pažljivo su podešeni da budu osetni, ali ne preterani. Njihov cilj je da se ubrza potpuno odricanje od Kosova i izvršenje nekoliko drugih naloga koje se režim obavezao da ispuni. Posle toga biće smenjen pomoću dvorskog puča, a ne organizovanom akcijom očajnog ali obezglavljenog naroda, da bi zatim sledeća kolaborantska garnitura bila postavljena na njegovo mesto.

U nezdravom političkom ambijentu Srbije upada u oči, uprkos postojanju i delovanju brojnih političkih stranaka, pokreta i grupa, da sveobuhvatne platforme za podizanje države i ozdravljenje društva nema. Institut Arčibald Rajs zato predstavlja elemente minimalne platforme bez čega je ponovni „Vaskrs Države Srpske“ u današnjim uslovima nezamisliv, neizvodljiv i iluzoran.

[1] Srpska napredna stranka proglašava se udruženim zločinačkim poduhvatom protiv države, raspušta se i stavlja van zakona. Sva njena pokretna i nepokretna imovina prelazi u svojinu države. Shodno postupku primenjenom na Nirnberškim suđenjima posle Drugog svetskog rata, njeni pripadnici se dele u tri grupe radi efikasnijeg krivičnog procesuiranja i odmeravanja zatvorske, novčane ili druge vrste kazne za protivdržavnu delatnost. Kategorija A se sastoji iz nosilaca najviših upravnih funkcija koji su osmišljali i naređivali sprovođenje politike kojom su oštetili državu i društvo. Njima će biti suđeno u skladu sa zakonskim propisima na snazi u vreme izvršenja krivičnih dela koja im se stavljaju na teret. Kategorija B obuhvata upravno osoblje srednjeg ranga čija se delatnost sastoji u sprovođenju antidržavne politike i primeni drugih protivzakonitih mera koje je osmislila i naredila grupa iz kategorije A. Kategorija V se sastoji iz običnih članova ove kriminalne organizacije koji nisu bili na položajima izvršne vlasti, ali su joj prišli iz oportunističkih i koruptivnih razloga, čime su doprineli šteti nanetoj srpskom narodu i državi. Ova poslednja kategorija biće kažnjena uglavnom novčanom globom i lišavanjem građanskih prava na određeni vremenski rok.

Da Vas podsetimo:  Stroga kontrola (pred)izbornih procesa

[2] Da bi se stvorili uslovi za slobodno i pošteno ispoljavanje narodne volje, suspenduju se izbori na svim nivoima dok birački spiskovi ne budu očišćeni od fiktivnih i preminulih birača i dok se ne sprovede ponovna registracija građana sa pravom glasa.

[3] Obustavlja se rad svih političkih stranaka i udruženja dok se ne obezbede neophodni uslovi za glasanje, što će biti nakon konstituisanja i okončanja rada Ustavotvorne skupštine, kada će nacrt novog državnog ustava biti ponuđen građanima sa aktivnim pravom glasa na referendumsko izjašnjavanje.

[4] Da bi se moglo pristupiti konačnom rešavanju pitanja državnog uređenja, ukidaju se i proglašavaju ništavnim ustavnopravna rešenja koje je nasilno i protivzakonito nametnula Komunistička partija u procesu ilegalnog zahvata vlasti tokom i neposredno posle Drugog svetskog rata. Uspostavljanje republikanskog državnog uređenja, bez obzira na naknadna podešavanja, poništava se. Priznaje se potencijalna mogućnost za obnavljanje monarhijskog sistema, utemeljenog u svesti i tradiciji srpskog naroda, silom onemogućenog da nastavi svoje zakonito postojanje. Rešenja u vezi sa načinom kako će monarhistički poredak biti vaspostavljen i na kakvim principima predložiće Ustavotvorna skupština, a građani će se na njih izjasniti posle javne rasprave.

[5] Da bi iz normativne sfere tragovi totalitarnog sistema u najvećoj mogućoj meri bili uklonjeni, formiraće se komisija koja će preispitati sve zakonske propise, mere i ugovore donete ili zaključene od strane ilegalnih vlasti od 1945. do danas, i staviti van snage sve za šta se bude našlo da je štetno po državne i nacionalne interese.

[6] Tekovine liberalno-kapitalističke države, nametnute obmanom i zloupotrebom masovnog političkog neiskustva naroda, ukidaju se. Prirodna i mineralna bogatstva pripadaju narodu, neotuđiva su i njima upravlja država na opštu korist. Zdravstvena nega i obrazovanje su besplatni i dostupni svima. Država kreditima i drugim podsticajima modernizuje i jača poljoprivredu i štiti je od nelojalne konkurencije. Slobodni i nezavisni sindikati zastupaju prava radnika i ostalih slojeva zaposlenog stanovništva, što je definisano dogovorom između zakonodavca i predstavnika sindikalnih udruženja.

Da Vas podsetimo:  Post-izborna kriza, legitimitet i "krvavo zarađeni" mandati

[7] Dekretom se uvodi načelo damnatio memoriae kojim se iz zvanične evidencije brišu nosioci javnih funkcija od nasilnog rušenja pravnog poretka od 1945. do danas. Za taj vremenski period smatraće se da su mesta sa kojih su te funkcije bile obavljane upražnjena.

[8] Formiraće se komisija za povraćaj protivzakonito prisvojene državne i društvene imovine koja će biti snabdevena širokim istražnim i upravnim ovlašćenjima. Komisija će kao rezultat svoje istražne delatnosti sastaviti spisak lica koja su zloupotrebom službenog položaja ili pomoću privatnih veza prisvajala državnu ili društvenu imovinu. Pokretna i nepokretna imovina koja se vodi na ime tih lica biće zaplenjena u korist države, a protiv njih će za nezakonito bogaćenje biti pokrenut krivični postupak sa oborivom pretpostavkom krivice. U okviru tog postupka okrivljenim licima biće pružena mogućnost da dokažu da su zaplenjenu imovinu stekli na zakonit način, a u slučaju da u tome ne uspeju oduzima im se.

[9] Srpska pravoslavna crkva ima poseban status kao duhovni i moralni stožer zajednice i čuvar srpskog identiteta. Druge verske zajednice će, u krugu svojih sledbenika, slobodno ispovedati svoje kultove. Država će podsticati Srpsku pravoslavnu crkvu da obnovom kanonskog poretka u redovima svoje jerarhije i pastve prevaziđe spolja izazvane podele i da iz svog jerarhijskog sastava duhovno nedorasle arhijereje udalji i zameni ih dostojnima.

[10] Sastav Vlade Srbije biće dopunjen resorom Ministarstvo za okupirane teritorije preko kojeg će se formulisati i primenjivati načela državne politike u odnosu na Kosovo i Metohiju i druge nasilno otrgnute srpske oblasti. Biće osnovano takođe Ministarstvo za vezu sa srpskim rasejanjem, preko kojeg će se negovati i jačati odnosi između srpske države i njenih ustanova sa Srbima širom sveta.

[11] Pored Srpske pravoslavne crkve, sa uvođenjem vojnog roka i uspostavljanjem kulta vojničke slave, srpska vojska je drugi temelj politike nacionalne bezbednosti. Srpska vojska će biti profesionalna, budžetski obezbeđena i gajiće tradicije rodoljublja.

Da Vas podsetimo:  Značaj NATO agresije za Srbiju i svet

[12] Srbija će voditi spoljnu i bezbednosnu politiku koja je zasnovana na načelu multipolarnosti i dobrim odnosima sa svim državama koje joj nisu neprijateljske, ali sa preferencijalnim izborom u korist posebno bliskih odnosa sa Rusijom i zemljama i savezima koji sarađuju sa njom na međunarodnom planu.

Navedeni elementi predstavljaju programski minimum bez čega je nemoguć državni i nacionalni preporod Srbije i neizvodljivo njeno izvlačenje iz kandži unutrašnjih i inostranih tlačitelja i uništitelja. Ovim tezama mogao bi se dodati još veliki broj u istom duhu. Svakome ko je sposoban da politički misli to je očigledno. Međutim, u vreme lažne „kampanje“ koja je prethodila lažnim „izborima“ niko se od učesnika nije dotakao nijedne od ovih tema.

To nije zato što su politički nevešti. To je zato što su svi učesnici u nameštenoj političkoj utakmici u Srbiji igrači u istom timu, ujedinjeni zajedničkim interesom da se održi postojeće stanje.

Oni su svi deo sistema, niko od njih nije izvan sistema.

Autor: Institut Arčibald Rajs

3 KOMENTARA

  1. Kada bi stvarno postojala struktura , da ostvari ovako ambiciozanu platfofmu , sasvim sigurno ne bismo pali toliko nisko i toliko duboko. Tim prije, što se u tekstu ističe, da su baš svi učesnici na posljednjim izborima “ …..igrači u istom timu……….“ . Gdje se nalaze i šta su do sada radili, koliko ih ima i čime raspolazu ti i takvi koji bi trebali da sprovedu ovaj, krajnje ambiciozan , spasonosan, fantastičan plan ? Čiju podršku očekuju, osim od običnih gradjana, koji se nisu “ uprljali “ članstvom u nekoj od postojećih partija ? Da li su svjesni, da će im oni , koji stvarno upravljaju Srbijom ( iz zapadnih ambasada) pruziti sav mogući otpor ? Šta se čekalo do sada ? Zaključujem, da je neupitan kvalitet i dobronamjernost “ platforme Za Vaskrs Srbije “ , ali uz najjaču volju i optimizam , postavljam pitanje , da li je moguće platformu realizirati ? Mislim, da se ipak radi o “ SLATKIM SNOVIMA “ običnog, poštenog gradjanina Srbije !

  2. Па када Институција тако каже…
    Има и краћи пут за ослобађање од ОКУПАЦИЈЕ. А то би било преузимање власти од стране војске, на одређено време, и увођење поштовања и спровођења Устава и Закона.
    Између постојеће диктатуре демократије и војне бирам ову другу.

  3. Na izbore nije trebalo izlaziti.Dali su legitimitet nekome ko ga uopste nije imao.Sta sad kukumavce kad su sve znali.?Sve je to vec dogovoreno.Cemu i dalje obmanjivanje?

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime