Grad Beograd krije koliko plaća za Bus plus

0
637

Grad Beograd odbija da postupi po rešenju Poverenika za informacije od javnog značaja i Pištaljci omogući uvid u plaćanja koja je tokom 2018. Direkcija za javni prevoz vršila na račun „Apeksa“, privatnog preduzeća i partnera u sistemu Bus plus.

Pištaljka je od uzbunjivača ovog leta saznala da je zamenik gradonačelnika Goran Vesić zbog slabe naplate karata u gradskom prevozu dao nalog gradskim opštinama da svojim zaposlenima putne troškove ne isplaćuju u gotovini već kupovinom „bus plus“ kartice. To je bio razlog da Pištaljka od Gradske uprave zatraži da joj dostavi iznose mesečne naplate karata kao i bilanse iz zajedničkog posla Grada i privatne kompanije koji je 2012. uveden kao rešenje višedecenijskih problema u naplati karata za javni prevoz.

Pored nemara građana koji karte ne plaćaju, problem u ovom poslu su i izmene osnovnog ugovora sa preduzećem „Apeks“, o kojima je Pištaljka pisala još 2014. godine, a koje su toj firmi omogućile avansnu naplatu, bez obzira na to koliko se karata zaista proda. „Apeks“ je nakon toga demantovao navode Pištaljke.

Danas međutim i dalje ne znamo kakvi su bilansi Grada i privatnog partnera koji je trebalo da bude spasilac gradskog prevoza.

Zamenik gradonačelnika je nedavno za Tanjug izjavio da Grad „daje oko 27 milijardi godišnje za gradski prevoz, od čega samo oko 9 milijardi naplati od karata“, što znači da 18 milijardi ide direktno iz budžeta za finansiranje javnog prevoza. Vesić je najavio da će se u ovoj godini raditi na tome da GSP smanji gubitke, a kao mere za to se pominju promene u sistemu naplate karata kao i, kako prenosi Blic, izdavanje instrukcije gradskim javnim preduzećima da svojim zaposlenima umesto keša za troškove prevoza do posla uplaćuju pretplatne kartice „bus plus“.

Iako zamenik gradonačelnika smatra da javni prevoz nigde u svetu nije profitabilan, Beograđani ne treba puno da mućnu glavom da bi se setili ne tako davne prošlosti kada su se brojni privatnici prosto otimali oko linija gradskog prevoza u Beogradu. Razlika je očigledno bila što su privatni prevoznici imali konduktere u autobusima koji su naplaćivali karte i činili prevoz putnika i više nego isplativim.

Zbog toga bi Grad Beograd trebalo da donese odluku: ili da uvede tržišni način funkcionisanja u gradski prevoz i tako možda ugrozi siromašnije grupe stanovnika ili da u potpunosti subvencioniše javni prevoz sa besplatnim prevozom za putnike, u kojem međutim ne sme biti mesta za privatni kapital poput „Apeksa“ i Bus plusa.

Milan Pavlica
Izvor: pistaljka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime