Tako to radi RTV: Baš. Nas. Briga.

0
670

Radio-televizija Vojvodina, njen direktor, Upravni odbor, svi oni koji su donosili odluke u vezi sa Slobodanom Arežinom, pokazuju da nikad nije ni postojala volja da se stanje u toj kući vrati na vreme pre nego što su u njoj ljudi nezakonito smenjivani

Dve nedelje nakon što je u istom danu, 29. decembra prošle godine, primio i pravosnažnu presudu Apelacionog suda u Novom Sadu (doneta još 17. novembra) u sporu koji je protiv RTV pokrenuo zbog smene, i rešenje o vraćanju na mesto direktora programa RTV, Slobodan Arežina u razgovoru za Cenzolovku nije optimistički gledao na nameru matične kuće da presudu do kraja i sprovede.

Nakon dva razgovora sa generalnim direktorom RTV Miodragom Koprivicom, Arežina je za Cenzolovku priznao da je stekao utisak da u toj kući zapravo i ne očekuju da se vrati na mesto s kojeg ga je Upravni odbor RTV smenio 4. maja. Uzgred, protivzakonito, potvrdio je sud.

Otprilike, dobio si sudsku zadovoljštinu, i to je to: u RTV će sve ostati po starom.

Svi naredni potezi rukovodstva RTV potvrđivali su Arežinine slutnje. Ali, ne samo da nije uspeo da povrati funkciju već nije uspeo ni da ostane u pokrajinskom javnom servisu. Nakon što je Koprivica ustanovio da RTV ne može da ima dva direktora programa, zbog dužeg staža na RTV na mestu direktora programa zadržao je Sonju Kokotović Zečević. Arežina je proglašen tehnološkim viškom.

APELACIONI SUD: POSTOJI MOGUĆNOST PRINUDNOG IZVRŠENJA

Apelacioni sud u Novom Sadu saopštio je da, kao drugostepeni sud, ne vrši nadzor nad sprovođenjem presude, „budući da to ne spada u nadležnost apelacionog suda“.

U odgovoru na pitanja Cenzolovke, iz tog suda, koji je 17. novembra 2017. doneo pravosnažnu presudu u postupku koji je Slobodan Arežina pokrenuo protiv RTV zbog toga što je 4. maja 2016. smenjen, poručuju da „ukoliko se obaveze iz presude ne ispune dobrovoljno, strankama stoji na raspolaganju izvršni postupak radi prinudnog izvršenja, u kom se postupa u skladu s odredbama Zakona o izvršenju i obezbeđenju“.

Za Arežinu je to, zapravo, značilo – otkaz. Na mesto menadžera razvoja projekata, na kom je radio od smene 2016, ne može da se vrati jer je presudom poništen aneks ugovora o premeštanju na to novo zaduženje u okviru RTV. To je upravo konstatovao zamenik generalnog direktora RTV Jožef Klem u rešenju o vraćanju Arežine na mesto direktora programa.

Da Vas podsetimo:  Estrada protiv korone: kad se smute ferveks i rakija

Direktor se ne drži Statuta kao pijan plota

Ako je Klemovo rešenje, doneto u danu kada je Arežina primio presudu (navode o tome da je RTV presudu dobio nekoliko dana ranije Cenzolovka nije uspela da proveri), možda nekog navelo na pomisao da je RTV spreman da učini upravo ono što presuda nalaže, generalni direktor pokrajinskog javnog servisa potrudio se da demonstrira solidnu veštinu u izvrdavanju same presude.

Dan nakon razgovora za Cenzolovku, 11. januara, Arežina dobija odgovor od Koprivice na svoj zahtev za primopredaju dužnosti sa aktuelnom direktorkom programa Sonjom Kokotović Zečević.

Tako nešto nije moguće, odgovara Koprivica, jer Sonji Kokotović Zečević nije prestala funkcija direktora programa.

Generalni direktor RTV je potpisom na rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih zapravo samo našao drugi pravni osnov za svoju inicijalnu nameru, „a to je ’uklanjanje’ Slobodana Arežine iz RTV-a“ (Milena Vasić)

„To znači da trenutno u JMU RTV postoje dva direktora programa, vi i Sonja Kokotović Zečević“, navodi se u odgovoru generalnog direktora RTV.

Štaviše, Koprivica istovremeno potpisuje rešenje kojim se direktorskom dvojcu nalaže da u roku od tri dana njih dvoje „zajednički organizuju proces rada i način upravljanja u PJ (poslovnoj jedinici) Program i koordinacija svih medija RTV, te da u tu svrhu utvrde bitne elemente zajedničkog rada na poslu direktora programa“.

Generalni direktor RTV, koji prema Statutu te kuće „obezbeđuje zakonitost rada i poslovanja“, tom odlukom svesno je pogazio član 35 tog statuta koji nedvosmisleno govori o tome da funkciju direktora programa može da obavlja samo jedna osoba.

To naposletku priznaje i sam Koprivica, ali tek u rešenju kojim Arežinu 24. januara proglašava tehnološkim viškom. „Tumačenjem ove odredbe (čl. 35) nedvosmisleno proizlazi da posao direktora programa obavlja jedan izvršilac, a ne više njih.“

Koprivica nije odgovorio na pitanja Cenzolovke kako se otkazom Arežini poštuje pravosnažna presuda, te zbog čega, temeljem presude, nije smenjena direktorka programa koja je tu funkciju obavljala u trenutku donošenja presude.

Da Vas podsetimo:  Beogradski medijski konkurs: Pištaljka opet odbijena, firma osnovana dan pre konkursa dobila skoro 6.000.000 dinara

Ovo potonje zapravo se nameće iz same presude: njome se ne poništava samo nezakonita odluka Upravnog odbora o smeni Arežine, već i sve što je na osnovu toga usledilo. Dakle, i raspisivanje konkursa za izbor novog direktora programa, i samo imenovanje novog direktora programa.

Čini se da u RTV nikada nije ni postojala volja da se stanje u toj kući vrati na ono od pre 4. maja 2016. godine. Postupak za izbor novog direktora programa trajao je paralelno sa sudskim postupkom koji je Arežina pokrenuo protiv RTV. A odluka o imenovanju Sonje Kokotović Zečević doneta je, zanimljivo, u danu kada je objavljena prvostepena presuda Osnovnog suda u Novom Sadu.

Čak i da se odista radi o ranije zakazanoj sednici Upravnog odbora, RTV je svejedno time pokazao da se njihov odnos prema Arežininoj tužbi i sudskom postupku, pa i eventualnom (nemogućem?) povoljnom ishodu po smenjenog direktora programa, sve vreme svodio na tri reči:

Baš. Nas. Briga.

Kakvi crni dokazi!

Zbog svega toga, nekako je i logična reakcija Upravnog odbora na presudu – sud je, smatra Jova Radić, predsednik UO, pri donošenju presude trebalo da vodi računa o tome da je u međuvremenu izabran novi direktor programa.

Kakvi dokazi, kakva nezakonitost, kakvi bakrači!

„Upozoravali smo (!) sud da smo Sonju Kokotović izabrali po zakonskoj proceduri i upozoravali smo da će se stvoriti problem“, kazao je Radić u izjavi za Politiku, možda i jedinom javnom istupu u proteklih mesec dana.

Na pozive Cenzolovke Radić nije odgovarao.

Ono što je indikativno jeste da je Upravni odbor rešenje, kako reče Radić „problema“, prepustio generalnom direktoru. Njima je, kanda, dosta bilo hodanja po ivici zakona.

Na Koprivici je potom bilo samo da utvrdi da iznenada ima viška direktora programa i da se jednog mora rešiti. Jer, Statut je jasan, kao i poruka iz filma „Gorštak“: Može biti samo jedan!

Presudom se ne poništava samo nezakonita odluka Upravnog odbora o smeni Arežine, već i sve što je na osnovu toga usledilo. Dakle, i raspisivanje konkursa za izbor novog direktora programa, i samo imenovanje novog direktora programa

Nakon komparativne analize rezultata rada u proteklih godinu dana, te drugih faktora, Koprivica je konstatovao da su njegovi direktori po svemu izjednačeni, osim – po dužini staža u RTV. Kako Sonja Kokotović Zečević ima 11 godina, 7 meseci i 30 dana staža, a Arežina tek 6 godina, 4 meseca i 24 dana, smenjenom-pa-vraćenom direktoru programa ne preostaje ništo drugo nego da, kako nam je rekao, s rešenjem o utvrđivanju viška zaposlenih preuzme radnu knjižicu i uputi se u Nacionalnu službu za zapošljavanje.

Da Vas podsetimo:  Intervju Olivere Jovićević sa Vučićem: U ratu ili na radnom zadatku sa predsednikom

Za Milenu Vasić, pravnu savetnicu u Komitetu pravnika za ljudska prava (Jukom), generalni direktor RTV je stavljanjem potpisa na rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih zapravo samo našao drugi pravni osnov za svoju inicijalnu nameru, „a to je ’uklanjanje’ Slobodana Arežine iz RTV-a“.

„Ovakvom odlukom, RTV je prividno vratio Slobodana Arežinu na posao i postupio po presudi Apelacionog suda, ali, umesto da poništi pravne posledice prvobitne nepravilne smene, RTV je doneo rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih, čime je opet teret svoje odluke koja je proglašena nezakonitom od strane suda, prebacio na Arežinu.“

„Nažalost, da bi se utvrdila nezakonitost ovakvog rešenja, neophodno je povesti novi parnični postupak, što povlači za sobom dodatno prolongiranje postupanja po odluci suda o vraćanju Arežine na mesto programskog direktora RTV-a.“

Novi sudski postupak – to je upravo ono što Arežini nagoveštavaju branioci iz Advokatske kancelarije Beljanski.

„Praktično, odgovorno lice RTV suštinski nije sprovelo pravosnažnu odluku suda, nego je gospodina Arežinu stavilo u situaciju da, na funkcionalno nemoguć način, direktorsko mesto deli sa još jednim izvršiocem, veštački kreirajući tehnološki višak. Sve ovo pobuđuje sumnju da su pravi razlozi druge prirode i da je gospodina Arežinu, po svaku cenu, pa i cenu kršenja propisa, trebalo sa direktorskog mesta udaljiti. Kao punomoćnici gospodina Arežine preduzećemo mere za zaštitu njegovih prava“, navodi se u saopštenju Advokatske kancelarije Beljanski dostavljenom Cenzolovci.

U brojnim reakcijama na društvenim mrežama na Arežinin otkaz, jedan korisnik Tvitera „prorekao“ je ko će i ovaj put platiti ceh nepoštovanja sudskih presuda.

„Sve će to on dobiti na sudu, međutim – presuda neće biti isplaćena iz džepa direktora, već iz naših džepova.“

Denis Kolundžija

cenzolovka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime