Nagrada za uništenje Radio-televizije Kragujevac

0
101

Radoica Milosavljević, koji je doveo do prosjačkog štapa najveći elektronski medij u Kragujevcu, dobio od vlasti 500.000 dinara

Pored beogradskih televizija TV Super SAT Commmunication i Preduzeće za informisanje Info 24 media (dele istu adresu i telefon u Beogradu), koje se dovode u vezu sa plagiranjem nezavisnih portala po Srbiji, a koje su na konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja u Kragujevcu nedavno dobile po milion dinara (tražile šest od predviđenih devet miliona dinara), čak 500.000 dinara, na tom konkursu, dobio je i famozni „biznismen“ iz Kruševca Radoica Milosavljević.

On je od oktobra 2015. do januara 2017. kao vlasnik Radio televizije Kragujevac (RTK), toliko prezadužio tu medijsku kuću da su javni izvršitelji neizmirene obaveze RTK izmirivali bagatelnom rasprodajom imovine – automobila, najvrednije računarske i produkcijske opreme…

Radoica Milosavljević je pomenutih pola miliona dinara na medijskom konkursu u Kragujevcu dobio kao vlasnik Televizije sporta i zdravlja – SOS kanal Plus.

Deluje besmisleno, ali 500.000 dinara koliko su Kragujevčani ponovo dali Milosavljeviću konkretna je suma, kojom žitelji šumadijske prestonice, voljom konkursne komisije, kako se to ovde tumači, nagrađuju nekadašnjeg vlasnika RTK za to što je do prosjačkog štapa doveo taj nekada najveći i najznačajniji elektronski medij u Kragujevcu sa više od sto zaposlenih.

Nedeljnik „Kragujevačke novine“ koji je zbog besparice odavno postao dvonedeljnik, i još nekolicina nezavisnih portala, na ovogodišnjem medijskom konkursu u Kragujevcu je dobilo ukupno šest i po miliona dinara.

Konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja u Kragujevcu je prvi put raspisan za 2021. pošto, za razliku od ostalih gradova i opština po Srbiji, u prethodnih šest godina nije raspisivan. Sav novac koji je u gradskom budžetu bio namenjen medijima, u minulih šest godina, dodeljivan je ekskluzivno Radio televiziji Kragujevac.

Da Vas podsetimo:  Istraživačko novinarstvo na lokalu nestaje: Tema uvek ima, ali su novinari i mediji na ivici opstanka

Delom tog novca pokrivani su dugovi Radoice Milosavljevića, koju je – uz još sedam-osam TV i radio stanica po Srbiji, u oktobru 2015. kupio za 85.000 evra, uz obavezu da u nju investira opremu u vrednosti od 150.000 evra.

Milosavljević, međutim, u RTK nije investirao ništa, a nedugo po preuzimanju te medijske kuće prestao je zaposlenima da isplaćuje plate. Nije, naravno, izmirivao ni ostale ugovorne i tekuće obaveze, i to u meri da su Radio televiziji Kragujevac već krajem 2016. oduzete dozvole za rad, te je bila prinuđena da prvi put od osnivanja, 70-ih godina prošlog veka, prekine emitovanje radio i televizijskog progrrama, dok su zaposleni višemesečnim štrajkom pokušavali da od gazda Radioce dobiju 13 neisplaćenih zarada i da im uplati doprinose za penzijsko-invalidsko i zdravstveno osiguranje.

Kako Milosavljević nije plaćao ništa, Ministarstvo privrede je krajem januara 2017. poništilo privatizaciju RTK i Milosavljeviću naplatilo bankarske garancije.

U junu 2017. Skupština grada je odlučila da grad ponovo, uz saglasnost Ministarstva privrede, preuzme Radio televiziju Kragujevac i da je u roku od šest meseci pripremi za novu privatizaciju. Istovremeno, grad je preuzeo i obavezu da isplati deo zaostalih zarada zaposlenima, ali i da iz gradskog budžeta, odnosno iz džepova građana Kragujevca, izmiri sve preostale dugove Radoice Milosavljevića…

Ovih dana, Kragujevčani su gazda Radoicu častili sa još 500.000 dinara.

Podrška verskim zajednicama

Grad Kragujevac nije odbio nijedan projekat verskih zajednica i sa sedam miliona dinara će se ove godine finansirati 11 njihovih projekata na osnovu ugovora koji su danas potpisani sa predstavnicima verskih zajednica, saopštila je Gradska uprava.

Pomoćnik gradonačelnika za saradnju s crkvama i verskim zajednicama, Mirko Čikiriz, rekao je da „Grad Kragujevac na ovaj način šalje snažnu poruku da u našoj sredini postoji međuverska tolerancija i da ne pravimo razliku između crkava i verskih zajednica“.

Da Vas podsetimo:  Ministarstvo štanca uvredljiva saopštenja, a za novinare je u tehničkom mandatu

Sredstvima iz lokalnog budžeta podržan je, pored ostalih, projekat „Radija Zlatousti“ za video i audio produkciju emisija i promotivnih spotova „Obnova života“, a novac će biti dat i za unapređenje rada Bogoslovije „Sveti Jovan Zlatousti“, koji se uglavnom odnosi na plaćanja materijalnih troškova.

Biće finansirana i sanacija i rekonstrukcija krova Crkve Svetog Josipa u objektu iz 1883. godine, a iz gradske kase će biti podržana i popravka fasade verskog objekta Hrišćanske adventističke crkve.

Izvor: UNS

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime