Zaposleni na RTK: Igraju se našim životima

0
1336

radio-televizija-kragujevac-n1Tražimo da nam isplate sve zaostale zarade, uplate doprinose i troškove prevoza i da nam omoguće normalne uslove za nastavak rada i profesionalno izveštavanje. Ako to ne mogu da urade, neka ne razvlače više proces raskida privatizacije. Sudbina naše kuće postala je politička igra koja mora da prestane, jer ne smeju više da se igraju preko naših leđa, istakao je Goran Antonijević, predsednik sindikata „Nezavisnost” u Radio televiziji Kragujevac

Izjavu Radoice Milosavljevića, vlasnika Radio televizije Kragujevac, da su za propast ove medijske kuće krivi isključivo zaposleni, jer nisu dovoljno radili da zarade svoje plate, novinari na ovoj televiziji doživljavaju kao klevetu i uvredu.

Oni su istakli da su od 30. oktobra 2015. godine, kada je ova medijska kuća privatizovana, uradili sve što im je bilo povereno u oblasti informisanja javnosti, a da je rukovodstvo, koje je bilo zaduženo za ostvarivanje prihoda, postavljao Milosavljević. Zaposleni takođe, navode da je Milosavljević pre kupovine televizije bio upoznat sa svim dugovanjima, kako prema njima, tako i prema drugim poveriocima, pa je po njihovim rečima neumesno da sada izjavljuje kako su plate koje zaposleni nisu primili već šest meseci, nasleđeni dugovi iz prethodnog perioda. Vlasnik je znao i koliko ljudi radi na ovoj televiziji, a sada tvrdi da ih je previše.

– Ovakva reakcija nas je razočarala, ali šta smo drugo mogli da očekujemo od takvog gazde. Ovde se radi o zameni teza, nismo mi neradnici, nego on nije ispunio svoj zadatak, da ovu kuću unapredi, da je bolje tehnički opremi i da ljudima isplati zarade. Sada je na potezu država koja treba da raskine ovu katastrofalnu privatizaciju i da pokaže da se u ovoj zemlji poštuje zakon. Država mora da reši šta će biti sa nama, da ljudima koji žele da odu ponudi socijalni program i konačno odluči ima li budućnosti za ovu televiziju, istakla je dugogodišnja novinarka Gordana Mirović.

Da Vas podsetimo:  Haos u Sudu u Kragujevcu: policija hapsi, tužioci „lude“- sudije puštaju na slobodu!

Ona je dodala da se od protesta koji su organizovali pre dva meseca ništa nije promenilo, da im se sada duguje šest plata, doprinosi i troškovi prevoza, a da se imovina svakog dana popisuje, kako bi se namirila potraživanja kolega koji su zbog neisplaćenih zarada pravdu potražili na sudu.

Prvi deo popisane imovine prodat je na licitaciji koja je organizovana 6. decembra, pri čemu je televizija ostala bez svih automobila i savremene tehničke opreme. To je dovelo do toga da su narednog dana zaposleni, usled nemogućnosti da pokriju terene, odlučili da u potpunosti prekinu emitovanje programa.

Ono što je na licitaciji posebno šokiralo zaposlene je činjenica da je tri savremena kompjutera za montažu i grafičku obradu, kao i kameru marke SONY za 291.000 dinara kupio Grad Kragujevac, koji već dve godine nije raspisao konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja.

– Čelnici Grada su u saopštenju istakli da su spremni da kupljenu opremu nama daju na korišćenje, ako je to potrebno. Takva izjava je potpuno licemerna. Takođe, odluka Ministarstva privrede da Milosavljeviću da rok od dodatnih 30 dana za ispunjenje ugovornih obaveza, iako su ispunjeni svi uslovi za raskid privatizacije, pokazuje da je sudbina naše medijske kuće politička igra koja mora da prestane. Ne smeju više da se igraju preko naših leđa jer šest meseci nismo primili platu. Tražimo da nam isplate sve zaostale zarade, uplate doprinose i troškove prevoza i da nam omoguće normalne uslove za nastavak rada i profesionalno izveštavanje. Ako to ne mogu da urade, neka ne razvlače više proces raskida privatizacije, naveo je Goran Antonijević, predsednik sindikata „Nezavisnost” u Radio televiziji Kragujevac.

Da Vas podsetimo:  Ajreks: Srbija ima najslabiji informacioni sistem u regionu, u javnosti dominiraju dezinformacije i jezik mržnje

On je pozvao građane Kragujevca, ali i sve kolege širom Srbije da ustanu u odbranu ove televizije i zaštitu novinarske profesije. Po njegovim rečima svi moramo da budemo solidarni i ujedinjeni da bi se izborili sa sistemom. Jasno je, navodi Antonijević, da ukoliko država slučaj RTK „gurne pod tepih” da će to onda moći da urade sa bilo kojom medijskom kućom u Srbiji.

Zbog toga u sindikatu „Nezavisnost” pozivaju na radikalizaciju protesta i smatraju da će na ovom slučaju da se pokaže postoji li solidarnost u novinarskoj profesiji.

– Radoica Milosavljević je svojim postupcima doveo ove ljude na rub egzistencije, da danas ne mogu da odnesu kući ni 1.000 dinara. Ipak, čak ni to nije najveća uvreda za njih, već činjenica da im je takav čovek gazda. Čovek takvog nivoa obrazovanja, sa biografijom kakvu on ima nikako nije smeo da postane vlasnik medija. Ipak, meni je najčudnije što u ovom slučaju izostaje bilo kakva reakcija nadležnih organa. Zbog toga je potrebno da izađemo iz ovih kancelarija i protest učinimo što glasnijim i vidljivijim, istakao je Dragan Milanović, predsednik Granskog sindikata kulture, umetnosti i medija.

Zaposleni u Radio televiziji Kragujevac najavili su da će u narednim danima o situaciji u firmi pokušati da razgovaraju sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem, sa vlasnikom Radoicom Milosavljevićem i nadležnim državnim organima, a ukoliko se ne nađe rešenje za njihove probleme, najavili su novi protest sledeće sedmice.

Zaposleni u Radio televiziji Kragujevac su uvek, čak i u mesecima, bez plate profesionalno obavljali svoje radne zadatke. Vlasnik Radio televizije Kragujevac doo u izjavi za portal „Istinomer “ optužuje zaposlene da su krivi za nastalu situaciju i doveli svoje porodice na rub egzstencije. Ogorčeni izjavom „koliko nismo radili“, demanti dokumentujemo podacima.

Da Vas podsetimo:  Zanemeli od strahovlade

Radio televizija Kragujevac, od 30.10.2015.godine, kada je privatizovana emituje 80 posto programa sopstvene produkcije. Od januara 2016. do 30.10.2016. godine samo za informativni program snimili smo i emitovali 1902 rubrike, živih tematskih jednosatnih emisija u ovom periodu bilo je 468. Centralnih infomativnih emisija „Hronika“ koje se emituju dva puta dnevno, od početka godine bilo je 600 i 900 Vesti ( emituju se tri puta dnevno). Iako je bilo volje, znanja i ideja zaposlenih za produkciju više sopstvenih emisija, benzina i sredstava za njihovu realizaciju nije, pa smo do kraja oktobra 2016. godine proizveli i emitovali 36 emisija. Sa polomljenim stativima, kamerama, audio i video miksetama iz prošlog veka, i lepljivom takom kao osnovnim sredstvom za rad, realizovali smo 9 direktnih prenosa, od toga dve sednice Vlade Srbije održane u Kragujevcu.

U ovom periodu najstariji radio u Centralnoj Srbiji, Radio Kragujevac emituje dvadesetčetvoročasovni radio program.

Gospodin Radoica Milosavljević bi morao da razume da on kao vlasnik postavlja direktora koji radnicima daje poslove, od kojih bi trebalo da se zarade te plate o kojima on priča. Iz priloženog se vidi da su zaposleni uradili sve što im je bilo povereno, a da li je to bilo komercijalno ili ne, nije na zaposlenima da o tome odlučuju, već je to posao direktora.

Isto tako gospodin Radoica je prilikom kupovine RTK, u potpunosti bio upoznat sa svim dugovanjima, kako prema zaposlenima, tako i prema drugim poveriocima. I da je kupovinom preuzeo sva ta dugovanja, pa je potpuno neumesno da sada izjavljuje kako su plate koje zaposleni već 6 meseci ne primaju, ustvari nasleđeni dugovi iz predhodnog perioda. Takodje je bio upoznat i sa brojem zaposlenih za koje sada tvrdi da ih je mnogo.

Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime