Nova Medijska strategija da omogući ravnopravnost

0
1170
Vukašin Obradović / Foto: nuns.rs

Nova Medijska strategija mora da omogući ravnopravnost svih aktera na medijskoj sceni, kada je reč o finansiranju i odnosu države prema medijima, izjavio je u Nišu novinar i bivši predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.

On je, na sastanku predstavnika NUNS, Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i Fondacije Slavko Ćuruvija sa predstavnicima lokalnih medija i institucija o idejama za novu Medijsku strategiju, rekao da je potrebno da nova strategija omogući i ravnopravan položaj svih kada je reč o konkurenciji na tržištu, koja, prema njegovoj oceni, sada „praktično ne postoji“.

Obradović je kazao da je za početak najbitnije da se preduzmu koraci da u izradi Medijske strategije učestvuju predstavnici novinarskih i medijskih udruženja i dodao da je nedostatak prethodne analize bila osnovna greška prethodne strategije.

On je kazao da je na dosadašnjim sastancima usvojen zaključak da strategija mora da uvaži promene koje su se u međuvremenu desile u medijskoj sferi, a koje se odnose pre svega na digitalizaciju i pojavu novih medija.

„Jedan od zaključaka dosadašnjih sastanaka na temu izrade Medijske strategije je da postojeća zakonska regulativa i nije tako loša i da je poblem u primeni. Nova strategija time pre svega treba da se bavi“, rekao je Obradović.

Koordinator programa u BIRN-u Tanja Maksić rekla je da ta organizacija „kandiduje“ pet oblasti za razgovor sa organizacijama civilnog društva kada je reč o izradi nove Medijske strategije.

„Smatramo da je najbitnije da Regulaciono telo za elektronske medije (REM) bude nezavisno telo, a ne organ države. U Savetu REM-a treba da budu profesionalci, a da se politička i državna tela isključe iz predlaganja kandidata za Savet“, kazala je Maksić.

Ona je dodala da BIRN smatra da nova Medijska strategija treba da omogući stabilan način finansiranja javnih medijskih servisa i da reši status preostalih medija u javnom vlasništvu – Tanjuga, Večernjih novosti i Politike.

Da Vas podsetimo:  Već 17 godina se ne zna ko je postavio bombu na prozor novinara Dejana Anastasijevića

Prema njenim rečima, strategijom treba predvideti formiranje Registra državnih davanja medija i urediti javna davanja medijima kao garant slobodnog razvoja tržišta.

Ona je dodala da nova strategija treba da omogući medijski pluralizam, a to je moguće samo uvođenjem pravila o medijskoj koncentraciji radi spračavanja ukrupnjavanja vlasništva.

Konsultativne sastanke na temu izrade nove Medijske strategije BIRN, NUNS i Fondacija Slavko Ćuruvija organizuju uz podršku Evropske unije u okviru projekta „Javni novac za javni interes“.

nuns.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime