Portal Južne vesti dobio „kopiju” koja promoviše vlast

0
590

Dugo poznati i kritički orijentisan portal sa juga Srbije – Južne vesti nedavno je dobio imenjaka – Južnevesti.info. Pored istog imena, i vizuelni dizajn dva sajta je gotovo identičan. Razlike se međutim, osim u domenu, primećuju u sadržaju vesti – jer „klonirane” Južnevesti.info propagiraju isključivo vlast i Srpsku naprednu stranku. Za razliku od originala (juznevesti.com), „kopirani” sajt (juznevesti.info) nema impresum, niti bilo kakve informacije o uredništvu i vlasništvu. Međutim, prema podacima koje su sakupili novinari iza svega stoji medijska mreža „Info 24” već poznata po sličnim „pozajmicama” identiteta.

Kako pišu Južne vesti, kopija njihovog sajta pojavila se nedavno, početkom februara.

Sajtovi za pretragu vlasništva nad domenima, pokazuju da je domen registrovala firma „Tv Super-Sat Communication d.o.o.” iz Beograda.

Direktor i vlasnik firme je izvesni Ivica Golubović, pokazuju podaci Agencije za privredne registre (APR). Firma je osnovana sredinom prošle godine, sa svega hiljadu dinara kapitala.

„Tv Super-Sat Communication” i njen vlasnik Ivica Golubović povezani su Markom Aćimovićem i Zoranom Majdakom, koji su od ranije poznati po „pozajmicama” vizuelnih identiteta sajtova.

Naime, dve Aćimovićeve firme – „Info 24 Media” i „Global Media Broadcast”, Majdakova „In network solution” i Golubovićeva „Tv Super-Sat Communication”, registrovane su na istoj adresi u Beogradu.

Takođe, firma „Tv Super-Sat Communication” je nedavno osnovala i televiziju Super sat. U registru medija kao odgovorni urednik televizije naveden je upravo Marko Aćimović.

Na sajtu REM-a, kao vebsajt ove televizije navodi se upravo www.info24.rs, portal u vlasništvu Marka Aćimovića.

Kao kontakt televizije Super sat naveden je isti broj koji se već nalazi na sajtu „kopiranog” portala ozonpress.rs iz Čačka Upravo taj, isti broj telefona pokazuje povezanost između Golubovićeve i Aćimovićevih firmi, primetile su Južne vesti.

Da Vas podsetimo:  Kako je Novak Đoković postao Srbenda

Novinar Južnih vesti pozvao je taj broj, a na njega se javio izvesni Nikola Nikolić, koji je za sebe rekao da je predstavnik marketing službe. Novinaru je na pitanje – kako da stupi u kontakt sa Ivanom Golubovićem, rečeno da pošalje mejl.

I Raskrikavanje je ostalo bez odgovora – kada smo pozvali televiziju Super sat i pitali za informacije u vezi sa kopiranim sajtom Južnih vesti, uputili su nas na drugi broj telefona. Sudeći po fotografijama aplikacija za dopisivanje, dali su nam broj Zorana Majdaka koji se nije javljao na telefon. Kratko nam je poslao poruku da ga pozovemo posle 18 časova.

„Kopiranje” vizuelnih identiteta sajtova i milionski dobici ina medijskim projektima

Raskrikavanje je ranije pisalo da je najvažniji Aćimovićev partner u „medijskom biznisu” Zoran Majdak, koji se predstavlja kao član Srpske napredne stranke i predsednik medijske Info 24 mreže.

Poznati su i po „pozajmicama” vizuelnih identiteta sajtova, koji su inače kritički orijentisani. Već nekoliko puta se dogodilo da njihove firme stoje iza kopiranih portala, čija su imena lokalnom stanovništvu već poznata, samo sa drugim domenom.

Prošle godine je svetlost dana ugledao sajt sa istim imenom, sloganom i dizajnom kao čačanski portal ozonpress.net. Marko Aćimović je tada za Raskrikavanje potvrdio da njegova firma „Info 24 Media” stoji iza kopije čačanskog portala.

I valjevski portal kolubarske.rs je krajem 2018. dobio imenjaka sličnog dizajna – kolubarski.info. Međutim, vesti koje plasiraju nisu iste – „kopirani” portal propagira lokalnu vlast u Valjevu. Kolubarski.info registrovala je firma „In Network Solution”, čiji je direktor upravo Zoran Majdak.

Slična situacija dogodila se i 2019. u Gornjem Milanovcu, kada je Majdak svojoj novoj firmi dao ime slično portalu gminfo.rs. Tada je redakcija portala GMINFO navela da je ime portala „zloupotrebljeno”, te da nisu ni u kakvoj vezi sa Majdakovom lokalnom televizijom, čije osnivanje je bilo u toku. Ova firma je trenutno u likvidaciji.

Da Vas podsetimo:  Kolika je cena besplatnog „novca iz helikoptera“

Majdakove i Aćimovićeve firme inače dobijaju milionske sume na konkursima za projektno sufinansiranje medija. Recimo prošle godine im je iz budžeta lokalnih samouprava dodeljeno najmanje 17,5 miliona dinara.

Najviše, skoro 12 miliona od ukupne sume, njihove firme su dobile od Gornjeg Milanovca.

Valjevo im je na konkursu za projektno sufinansiranje medija ukupno dodelio 2,6 miliona dinara.

Grad Čačak je dao 750 hiljada dinara, dok je Loznica odlučila da medijski projekat Majdakove “In network solution” finansira sa 800 hiljada dinara.

Opština Mali Zvornik je Aćimovićevoj “Info 24 Media” za projekat “Kulturno blago opštine Mali Zvornik”,dodelila 400 hiljada dinara. Po 300 hiljada je ista firma dobila i iz budžeta opština Vladimirci i Požega. “Info 24 media” dobila je po 200 hiljada dinara i od Užica i Osečine.

Izvor: Raskrikavanje

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime