SAOPŠENjE ZA JAVNOST UDRUŽENjA NASTAVNIKA MUZIČKE KULTURE SRBIJE

0
113

Udruženje nastavnika muzičke kulture Srbije izražava najiskrenije saučešće porodicama žrtava tragičnog masakra počinjenog u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikarˮ u Beogradu i napada u selima Malo Orašje i Dubona, a povređenima upućuje želju za brz oporavak.

Velika zabrinutost stanjem u obrazovanju i u društvu podstakla nas je da se ovim saopštenjem obratimo Vladi Republike Srbije i Ministarstvu prosvete, kao i svim učenicima, roditeljima, kolegama i široj javnosti.

Kao pedagozi koji muzikom kod učenika neguju i podstiču empatiju, toleranciju, samopouzdanje, poštovanje različitosti, razvijaju psihičke, fizičke, emocionalne i socijalne veštine, kao i vršnjačku edukaciju nasuprot vršnjačkom nasilju, želimo da predložimo konkretne mere kojima bi se unapredio proces vaspitanja i obrazovanja u bezbednom okruženju. Takođe, smatramo da će sprovođenje ovih mera dovesti do poboljšanja čitavog društva, kao i zaustavljanje njegovog daljeg urušavanja.

Slede zapažanja na osnovu kojih su proistekli predlozi:

1. Konzumacijom nekvalitetne muzike, unazad nekoliko decenija, društvo je degradirano i usmereno na pogrešne vrednosti čime je značajno narušena porodica kao institucija. Smatramo da je vrlo važno da nove generacije ne budu pod uticajem šunda i kiča, veličanja nemorala, a to možemo samo uz pomoć roditelja, u školama, putem obogaćivanja školskih programa dečijim pesmama i konkretnim planom poseta institucijama od značaja za kulturu.

2. Kako je televizija moćno sredstvo za oblikovanje ličnosti i stavova smatramo da bez odlaganja treba uvesti zabranu svim sredstvima javnog informisanja za širenje slika i video materijala sa scenama eksplicitnog nasilja, kao i rijaliti programa. U televizijski program je neophodno uvrstiti edukativni program uz podsticanje stvaranja novih obrazovnih emisija sa primerenim, obrazovanim i uglednim pojedincima, dok kulturno-umetnički program treba prilagoditi različitim uzrastima dece. Medijski prostor maksimalno iskoristiti za promovisanje i podržavanje uspešnih i vrednih učenika koji svojim trudom i radom učestvuju na takmičenjima i vannastavnim aktivnostima, doprinoseći time vraćanju pozitivnih vrednosti u društvu.

Da Vas podsetimo:  Poslanici EP predlažu sankcije ako se utvrdi odgovornost Srbije u Banjskoj - pogledajte kakve

3. Od krucijalne je važnosti uspostavljanje dugoročne i planske saradnje između Ministarstva prosvete i Ministarstva kulture sa ciljem međuinstitucionalne saradnje koja će doprineti interakciji između institucija kulture (muzeja, pozorišta, galerija) i obrazovno-vaspitnih institucija u kontekstu prisustva većeg broja kulturnih sadržaja u obrazovno-vaspitnom okruženju, a kroz iskustveno okruženje (organizovanje poseta muzejima/pozorištima/galerijama kroz dobro osmišljene aktivnosti koje će pratiti posete). Kroz ostvarenu saradnju dva ministarstva školske posete muzejima/pozorištima galerijama moraju biti besplatne, kako bi umetnički sadržaj postao dostupan učenicima različitih socijalnih i društvenih statusa.

4. Svedoci smo da je učenicima naročito narušena bezbednost i da su izloženi neprijatnostima pri legitimisanju trećih lica koja ulaze u školu, te predlažemo ukidanje tzv. dežurstva učenika na ulazima škola.

5. Kako bi sve škole prevazišle problem angažovanja i finansiranja obezbeđenja, ukazujemo na potrebu da se izmeni i dopuni Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Pravilnik o finansiranju kako bi pravno bilo omogućeno angažovanje lica za obezbeđivanje školskog prostora.

6. Poslednjih petnaestak godina administracija zaposlenih u prosveti se uvećavala do te mere da je, usled pojačanih inspekcijskih nadzora, postala najvažniji segment realizacije nastave, bitniji od ishoda časa. Neophodno je pojednostaviti administraciju uvođenjem tabela matrica/ček lista kako bi se nastavnici što više bavili decom. Umesto izrade pisanih priprema i izveštaja, energiju usmeriti na izrađivanje scenarija za savremene edukativne radionice (muzička, likovna, dramska, literarna…), kako bismo učenicima omogućili da kvalitetno provode vreme u školi.

7. Budući da se pozitivan uticaj društvenih mreža na učenike dovodi u pitanje, neophodno je proaktivno delovati kako bi škola i njen obrazovno-vaspitni sadržaj bio deo duha vremena današnjice i samih učenika. Koristiti društvene mreže (TikTok, Instagram) u obrazovne svrhe. Osmisliti i realizovati projekte u toku školske godine sa učenicima, nastavnicima, pedagozima i psiholozima u okviru kojih će biti otvoreni profili škole na društvenim mrežama, na kojima će se zajednički i planski izrađivati i objavljivati video materijali sa sadržajem koji je obrazovno-vaspitan (kroz zanimljivo osmišljene sadržaje).

Da Vas podsetimo:  Podmukla negacija

Naše udruženje stoji na raspolaganju za svaku vrstu pomoći oko implementacije predloga.

Aleksandra Stanković, Zvanični zastupnik Udruženja nastavnika Muzičke kulture Srbije

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime